logo03

ثروت میلیارد دلاری مدیر عامل AMD با کمک هوش مصنوعی

ثروت میلیارد دلاری مدیر عامل AMD با کمک هوش مصنوعی
طبق گزارش فوربس، سو دارای ثروت خالص 1.1 میلیارد دلاری است که او را تبدیل به بیست و ششمین زن خودساخته یک میلیارد دلاری در ایالات متحده می کند
پدرام موسوی

دنیای پردازش آنلاین: به گزارش فوربس، با عبور قیمت سهام AMD از مرز 170 دلار، ثروت «لیزا سو» مدیرعامل آن به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است. سو اکنون بیست و ششمین زن خودساخته یک میلیارد دلاری در ایالات متحده است. اگرچه هوش مصنوعی مدیر عامل AMD را میلیاردر کرده، اما او هنوز راه درازی برای رسیدن به «جنسن هوانگ» رقیب اصلی خود، مدیرعامل انویدیا دارد.

طبق گزارش فوربس، دارایی خالص سو حدود 1.1 میلیارد دلار تخمین زده می شود و سهام AMD حدود سه چهارم (با ارزش کل حدود 700 میلیون دلار) را تشکیل می دهد.

قیمت سهام AMD از ژانویه به شدت افزایش یافته است و ابتدا به بالاترین حد خود در 52 هفته گذشته رسیده است. سپس بالاترین قیمت قبلی 164.46 دلاری را که در نوامبر 2021 تنظیم شده بود شکست و در نهایت به 184.92 رسید و در چند هفته گذشته کمی بالاتر از 170 دلار بوده است.

از آنجایی که سو از سال 2016 حدود 400 میلیون دلار سهام AMD فروخته است، دارایی خالص او اکنون (حداقل) 1.1 میلیارد دلار است.

سو در سال 2014 مدیر عامل شرکت AMD شد، زمانی که شایعه شد این شرکت در آستانه ورشکستگی قرار دارد. او دستمزد کمتری نسبت به مدیر عامل سابق «روری رید» دریافت و در عوض غرامت خود را به صورت سهام دریافت کرد که پیش از سال 2016 حدود 2 تا 4 دلار بود.

با توجه به اینکه دستمزد او تا حد زیادی با عملکرد سهام AMD مرتبط است، سو انگیزه دارد تا قیمت سهام خود را بالا ببرد. سو اساساً به لطف معماری پردازنده Zen، شرکت را متحول کرد، که به AMD درآمد بیشتری از پردازنده‌ها و سهم بیشتری از بازار داد. ارزش بازار AMD برای اولین بار از زمان خرید Xilinx که فناوری مورد نیاز برای جاه طلبی های هوش مصنوعی AMD را فراهم می کند، از اینتل پیشی گرفت.

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *