logo03

نتایج یک مطالعه جدید: گیاهان موقع قطع شاخه‌ها جیغ می‌کشند!

نتایج یک مطالعه جدید: گیاهان موقع قطع شاخه‌ها جیغ می‌کشند!
کشف جدید دانشمندان از موضوعی خبر می دهد که ممکن است گیاهخواران از شنیدن آن متعجب شوند
بیژن خطیب

دنیای پردازش آنلاین: نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که گیاهان در هنگام ناراحتی صداهایی مانند فریاد تولید می کنند. تحقیقات نشان می دهد که گیاهان در این شرایط صداهایی تولید می کنند که انسان بدون استفاده از تجهیزات علمی قادر به شنیدن آنها نیست.

به گزارش indy100 این تحقیق که نتیجه آن در سال 2023 در مجله Cell منتشر شد، نشان می دهد که گیاهان در هنگام پریشانی و استرس حاد این صداها را تولید می کنند.

صداهایی که نمی شنویم

«لیلاچ هادانی»، زیست شناس تکاملی می گوید:

lilach hadany

«حتی در یک محیط آرام، صداهای زیادی وجود دارد که ما نمی شنویم و این صداها حاوی اطلاعات زیادی هستند. برخی از حیوانات می توانند این صداها را بشنوند؛ در نتیجه، این صداها وجود دارد. تعامل صوتی زیادی داشته باشید»

وی ادامه داد:

«گیاهان همیشه با حشرات و سایر حیوانات تعامل دارند و بسیاری از این موجودات با استفاده از صدا ارتباط برقرار می کنند و در نتیجه برای گیاهان کاملاً غیر بهینه است که از امکان ایجاد صدا بهره نبرند»

این یافته ها نشان می دهد که گیاهان زمانی که تحت تنش هستند صداهای باورنکردنی و بلندی تولید می کنند، در حالی که گیاهان بدون استرس صدا تولید نمی کنند. تعریف دیسترس در این تحقیق مربوط به گیاهانی است که ساقه آنها قطع شده و یا دچار کم آبی هستند.

البته هنوز مشخص نیست که گیاهان چگونه این صداها را تولید می کنند. هدانی گفت:

«اکنون که می دانیم گیاهان صدا تولید می کنند، سوال بعدی این است که چه کسانی ممکن است این صداها را بشنوند، در حال حاضر در حال بررسی واکنش سایر موجودات از جمله حیوانات و گیاهان دیگر به این صداها هستیم، همچنین توانایی خودمان را برای شنیدن صداها بررسی می کنیم. شناسایی و تفسیر صداها در محیط های کاملا طبیعی»

مطالعات جدید نشان می دهد که رژیم های غذایی صنعتی غربی ممکن است نحوه هضم گیاهان را در بدن انسان تغییر دهد. از آنجایی که رژیم های غذایی مدرن فاقد فیبر هستند، نحوه تجزیه سلولز در میوه ها و سبزیجات در بدن در حال تغییر است.

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *