logo03

کاهش درآمد کم سابقه سامسونگ

کاهش درآمد کم سابقه سامسونگ
پس از مدت‌ها انتظار در تقاضای تراشه و لوازم الکترونیکی که بازدهی کمی را برای بزرگترین سازنده حافظه در جهان به همراه داشت SAMSUNG Electronics چهارمین سه ماهه متوالی کاهش سود خود را در سه ماهه تعطیلات به ثبت رساند
پدرام موسوی

دنیای پردازش آنلاین: سامسونگ الکترونیکس، با ارزش ترین شرکت کره جنوبی، اعلام کرد که درآمد خالص آن در سه ماهه چهارم سال 2023 با 74 درصد کاهش به 6.02 تریلیون وون (4.5 میلیارد دلار) رسیده است. کسب و کار تراشه های این شرکت 2.18 تریلیون وون زیان را ثبت کرد که بیشتر از آن چیزی است که تحلیلگران پیش بینی می کردند.

به گزارش businesstimes اعتبار مالیاتی به ارزش 2.82 تریلیون وون به سود سامسونگ کمک کرد که تقریباً دو برابر بیشتر از آنچه که تحلیلگران تخمین زده بودند افزایش یابد. سود عملیاتی شرکت 2.8 تریلیون وون از فروش 67.8 تریلیون وون بود که با ارقام اعلام شده در ابتدای ماه مطابقت داشت.

سهام سامسونگ تا 1.4 درصد سقوط کرد و عملکرد کمتری نسبت به شاخص کاسپی و شاخص MSCI آسیا پاسیفیک داشت.

سامسونگ در تلاش است تا با SK Hynix در تراشه‌های HBM که برای کمک به شتاب‌دهنده‌های انویدیا در آموزش هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، پیشی بگیرد. این بخش یکی از امیدوارکننده‌ترین بازارهای تراشه بوده است.

سامسونگ اعلام کرد که فروش تراشه های HBM این شرکت در سه ماهه دسامبر بیش از 40 درصد افزایش یافته است و تقاضا برای تراشه حافظه نشانه هایی از بهبود را نشان می دهد و انتظار می رود فروش تلفن همراه رشد کند. سامسونگ اعلام کرد که در سال گذشته 53.1 تریلیون وون را برای سرمایه گذاری هزینه کرده است که 48.4 تریلیون آن را صرف نیمه هادی ها و تمرکز بر گره های پیشرفته کرده است.

سهام SK Hynix در معاملات روز چهارشنبه سئول 2.4 درصد کاهش یافت. AMD دیشب درآمد ضعیف‌تر از حد انتظار را پیش‌بینی کرد و نگرانی‌ها را در مورد بهبود ضعیف تقاضا و خرید کاربران نهایی رایانه‌های شخصی و سرورها افزایش داد.

کاهش قیمت سهام سامسونگ علیرغم حفظ سود نقدی آن و تعهد به بازگرداندن نیمی از جریان نقدی آزاد خود به سهامداران در آخرین برنامه سه ساله بازگشت سهامدارانش رخ داد. آخرین ارقام سامسونگ باعث افزایش خوش‌بینی در مورد افزایش تقاضا برای نیمه هادی ها به دلیل رونق هوش مصنوعی شد.

فروش تراشه های مرتبط با هوش مصنوعی به دلیل عرضه محدود محدود شده است، در حالی که تقاضای مصرف کنندگان برای دستگاه های الکترونیکی هنوز به رشد خود بازنگشته است. ناظران صنعت گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی مانند IDC انتظار دارند سال‌های کاهش فروش به پایان برسد، اما نرخ رشد کند خواهد بود.

سامسونگ به عنوان تامین کننده قطعات مهمی مانند نمایشگر، حسگرهای دوربین و حافظه در کنار گوشی های سری گلکسی، تاثیر مستقیمی بر هر گونه نوسان در عرضه جهانی گوشی دارد.

«دانیل آرویو»، معاون واحد موبایل سامسونگ، گفت:

«این شرکت کره ای انتظار دارد با وجود کاهش فصلی فروش، بخش گوشی های رده بالای بازار در سه ماهه اول سال 2024 رشد کند. سامسونگ قصد دارد نرم‌افزار هوش مصنوعی سفارشی را برای دستگاه‌های تاشو عرضه کند و رشد فروش دو رقمی دستگاه‌های پرچم‌دار خود را هدف قرار داده است»

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *