logo03

بزرگ‌ترین مشکل بازی‌سازان، «محدودیت‌های فضای مجازی»

بزرگ‌ترین مشکل بازی‌سازان، «محدودیت‌های فضای مجازی»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با حضور عده‌ای از بازی‌سازان ایرانی از اختصاص بسته حمایتی وزارت فرهنگ از شرکت‌ها و فعالان حوزه بازی‌های رایانه‌‌ای خبر داد. همچنین در این نشست برخی بازی‌سازان با بیان مشکلاتشان اعلام کردند که در حال حاضر محدودیت‌های اینترنتی بزرگ‌ترین مشکل پیش پای آنها برای توسعه بازارشان است

دنیای پردازش آنلاین: «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر ارشاد در این نشست تاکید کرد که ‌رییس‌جمهوری‌ توجه ویژه‌ای به بازی‌های رایانه‌ای دارند به‌طوری که کارگروه اقتصاد دیجیتال بسته‌ای برای حمایت از فعالان بازی‌های رایانه‌ای در نظر گرفته‌اند تا از همه فعالان قدیمی و جدید تولید بازی‌های رایانه‌ای حمایت شود.

به گزارش دنیای اقتصاد همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد در این نشست از توافق وزارت ارشاد با صندوق امید و بنیاد برکت با هدف حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و اعلام کرد که بر این اساس عوامل تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

طبق تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین وزارت ارشاد و بنیاد برکت قرار است سه هزار شغل در حوزه فرهنگ ایجاد شود. از سوی دیگر اسماعیلی در بخش دیگری از این نشست مسوولان مرتبط وزارت فرهنگ در این عرصه را مکلف به پیگیری مکتوب مشکلات بازی‌سازان کرد. اسماعیلی در مورد حمایت از بازی‌سازان ایرانی گفت:

«وزارت فرهنگ در دوره جدید آمادگی حمایت از بازی‌های رایانه‌ای فعال در زمینه هویتی و زبان فارسی را دارد و نخستین گام آن تامین زیرساخت‌ها و برگزاری جشنواره‌های داخلی و خارجی با حضور این فعالان خواهد بود»

«امید محمدی»، یکی از بازی‌سازان حاضر در این نشست به نمایندگی از شرکت «بارانا گیم» به مشکلات و دغدغه‌های این حوزه پرداخت و گفت:

«از مهم‌ترین مشکلات ما زیرساخت‌ها و محدودیت حوزه فضای مجازی است. در حال حاضر سرعت اینترنت سرعت مطلوبی پیدا کرده است، ولی بسیاری از بازی‌سازان همواره با این محدودیت‌ها روبرو هستند»

در ادامه «مرتضی بصارت‌دار»، بازی‌ساز و نماینده بازی «گنج فارسی» با اشاره به مشکلات ساختاری تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای در کشور به جایگاه و ظرفیت‌های عظیم نیروی انسانی در کشور اشاره و اعلام کرد:

«کشورهای همسایه با سرمایه‌گذاری‌های بسیاری هنوز نتوانستند به استعدادهای جوانان ایرانی در این حوزه برسند و باید کارهای جدی در این حوزه انجام شود. در اقصی نقاط کشور جوانان با استعدادی وجود دارد که با یک دستگاه رایانه ساده بازی تولید می‌کنند که با کمترین حمایت از سوی مسوولان می‌توانند شغل درآمدزایی ایجاد کنند»

به گفته او هنوز شغل بازی‌سازی در ادارات دولتی و خصوصی کشور شناخته شده نیست و مسؤولان باید برنامه‌ریزی جدی در این زمینه داشته باشند. نماینده شرکت نردبان اندیشه و بازی «آمیرزا» هم در این نشست اعلام کرد که بازی‌های ایرانی در کشورهای خارجی به ویژه فارسی‌زبان مخاطبان بسیاری دارد.

به باور او با حل شدن زیرساخت‌ها از جمله رفع محدودیت‌های اینترنتی می‌توان به عرضه بیشتر بازی‌های فارسی زبان کمک کرد.

 

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *