logo03

چرا بقایای هیچ انسانی داخل کشتی تایتانیک پیدا نشد؟

چرا بقایای هیچ انسانی داخل کشتی تایتانیک پیدا نشد؟
هر چند حدود ۱۱۱ سال از غرق شدن تایتانیک می‌گذرد اما بسیاری نام این کشتی و حادثه تراژدیکی که برای آن اتفاق افتاد را فراموش نکرده‌اند و همچنان درباره حواشی آن کنجکاو هستند
نسترن نجاران

دنیای پردازش آنلاین: با گذشت بیش از یک قرن از غرق شدن کشتی تایتانیک همچنان از گوشه و کنار اخبار و شایعات تازه‌ای درباره آن شنیده می‌شود. اخیرا نیز در شبکه‌‌های اجتماعی، بحث‌هایی درباره  بقایای انسانی باقی مانده اطراف لاشه این کشتی مطرح شده است. 

به گزارش یورونیوز علیرغم کاوش‌های متعدد در لاشه این کشتی از زمان کشف مجدد آن در سپتامبر ۱۹۸۵ میلادی، هیچ بقایای انسانی در آن پیدا نشده است.

«جیمز کامرون»، کارگردان فیلم تایتانیک که برای ساخت این فیلم و بررسی لاشه کشتی ۳۳ بار به اعماق اقیانوس غواصی کرده است، در سال ۲۰۱۲ به نیویورک تایمز گفت:

james cameron

«ما لباس‌ها و کفش‌هایی دیدیم که نشان می‌دهد آن‌جا جسدی وجود داشته است، اما ما هرگز بقایای جسد انسانی را ندیدیم»

این سخنان باعث شده است که نظریه‌پردازان «تئوری توطئه» ماهیت این حادثه را زیر سوال ببرند. با این حال دلایل زیادی می‌تواند برای ناپدید شدن بقایای انسانی در نزدیکی لاشه کشتی تایتانیک وجود داشته باشد. برخی از کارشناسان می‌گویند احتمال دارد طوفان پس از غرق شدن به سرعت اجساد را از محل لاشه کشتی دور کرده باشد و جریان‌های اقیانوسی نیز این اجساد را در طی یک قرن دورتر کرده باشد.

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *