logo03

پهپادی که بازی را عوض خواهد کرد

پهپادی که بازی را عوض خواهد کرد
رسانه های دولتی چین اعلام کردند که سازندگان هواپیماهای بدون سرنشین ارتش چین یک پرنده رباتیک جدید ساخته اند که به گفته آنها می تواند کاربردهای گسترده ای داشته باشد
فرزانه طاهری

دنیای پردازش آنلاین: به گزارش newsweek، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پهپاد در چین محصول جدیدی را معرفی کرده است که به گفته رسانه های دولتی این کشور بیش از هر پهپاد دیگری در جهان به پرندگان واقعی و چابک شباهت دارد.

این پهپاد که «شاهین کوچک» نام دارد، اخیراً به صورت آزمایشی در استان «شانشی» در شمال غربی چین به پرواز درآمد. ایده ساخت وسیله پرنده ای شبیه به پرندگان واقعی سابقه ای طولانی دارد و انسان ها همواره به دنبال دستیابی به آن بوده اند. حتی در فیلم های تخیلی مانند «تله های شنی»، نحوه پرواز هواپیماها شباهت غیرقابل انکاری به پرندگان واقعی دارد.

   

طبق گزارش رسانه های چینی، این پهپاد مشابه پرندگان واقعی، کاربردهای زیادی از جمله کاربردهای نظامی خواهد داشت. نظارت و شناسایی نامحسوس، بررسی تغییرات و حفاظت از محیط زیست برخی از این کاربردها هستند. ابداع روشی جدید برای مکانیزم میل لنگ این امکان را برای سازندگان پهپاد فراهم کرده است تا بتوانند پروازی روان و چابک برای این پرنده ایجاد کنند.

این پهپاد قادر است با تا کردن یک بال به اطراف بچرخد و با بازکردن بال های خود در هوا سر بخورد. در میدان جنگ از این پهپاد می توان برای شناسایی و حتی حملات دقیق استفاده کرد و با قابلیت هایی که دارد می توان آن را تغییر دهنده بازی نامید.

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *