logo03

نقاشی دیواری شهر پالمیتاس در مکزیک

نقاشی دیوارهای شهر پالمیتاس در مکزیک
گروهی از هنرمندان مکزیکی که خود را «دار و دسته آلمانی» می خوانند، نقاشی دیواری عظیمی را روی خانه های محله کشیده اند و با مردم شهرک همکاری می کنند تا محله خود را از چهره ای ویران به یک اثر هنری شاد تغییر دهند

 

دنیای پردازش آنلاین: محله کوچکی در شهر «پاچوکا» در مکزیک تا همین چند وقت پیش به خاطر درگیری گروه های تبهکار و اراذل و اوباش معروف بود و گنگ های مواد مخدر که با هم بر سر قلمرو خود تا حد مرگ می جنگیدند. اما اخیراً شهرک «پالمیتاس» نمای خود را تغییر داده که نشان از تغییرات مثبت داخلی نیز هست.

گروهی از هنرمندان مکزیکی که خود را «دار و دسته آلمانی» می خوانند، نقاشی دیواری عظیمی را روی خانه های محله کشیده اند و با مردم شهرک همکاری می کنند تا محله خود را از چهره ای ویران به یک اثر هنری شاد تغییر دهند.بیش از ۴۵۰ خانواده یا حدود ۲ هزار نفر شاهد تغییر نمای خانه هایشان بوده اند که به این شهر جلوه جذاب و پر نشاطی داده است.

این جنبش از سوی دبیرخانه مبارزه با جرم شروع شد که تلاش می کرد جوانان جوامعی را که در آن تحت فشار خشونت بودند تشویق کنند تا مشغول به رنگ زدن این نقش های دیواری شوند. گروه هنرمندان، روی حدود ۲۰ خانه خاکستری را با این رنگ های شاد پوشاندند و نتیجه اش به گفته ی شهرداری، بزرگ ترین نقش دیواری در مکزیک است.
از دیگر مزیت های این جنبش تلاش برای تمیز کردن خیابان های شهر و نصب دوربین های امنیتی در نقاط مختلف شهر بوده است.

«انریکه گومز» سر دسته این گروه هنرمندان می گوید:
«این محله از زمان ورود آن ها کاملاً تغییر کرده است»

 

منبع: voanews

مطالب جدید