logo03

معرفی شرکت KEMA – Keuring van Elektrotechnische Materialen te Arnhem

در اوایل قرن بیستم، تقاضای برق در هلند، افزایش قابل توجهی یافت. نتیجه، یک برنامه ملی برق‌رسانی و ظهور صنعت مهندسی برق در این کشور بود. کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، بدون وقفه، عملیات تولید کابل و دیگر مولفه‌ها را آغاز کردند. بعضی از محصولات این صنعت نوظهور از اعتماد چندانی برخوردار نبودند. شرکت VDEN به عنوان سازمانی که در زمینه تولید ژنراتورهای برق فعالیت می‌کرد- در سال 1924، بخش آزمایش (تست) خود را تأسیس کرد. تقاضا برای آزمایش محصولات به حدی بالا بود که تنها سه سال بعد، یعنی در سال 1927، تصمیمی مبنی بر مستقل شدن بخش آزمایش شرکت VDEN اتخاذ گردید. در همین سال بود که شرکت KEMA پا به عرصه وجود گذاشت

 

واژه (KEMA)، علامت اختصاری (Keuring van Elektrotechnische Materialen) (به معنای «شرکت آزمایش تجهیزات مهندسی برق») .
بنیانگذاران (KEMA) از افراد سرشناس در شهرهای بزرگ بودند که علاوه بر مالکیت شرکت‌های برق، مالکیت چند ژنراتور خصوصی تولید برق را نیز در اختیار داشتند.
در یک بازه‌ی زمانی هشت ساله، این شرکت با انجام تحقیقات مستقل کاربردی و خدمات مشاوره از طریق شبکه‌ی بین‌المللی شرکت‌های فرعی و آژانس‌ها، به یک شرکت فعال جهانی در زمینه‌ِی مدیریت ریسک تبدیل شده است.

شرکت جدید
در فوریه 2012، شرکت‌های (DNV) و (KEMA) در یکدیگر ادغام شدند تا شرکتی جهانی در زمینه‌ی مشاوره و اعطای گواهینامه را در بخش‌های انرژی پاک، استحکام، تولید، انتقال و توزیع نیرو راه‌اندازی کنند: شرکت (DNV GL). در حال حاضر، این شرکت، هدف خود را بر حرکت جهانی به سمت استفاده از انرژی ایمن، تجدیدپذیر، موثر و پاک در سراسر دنیا قرار داده است. لازم به ذکر است این شرکت در آرنهم هلند واقع شده و در بیش از 30 کشور جهان، بالغ بر 2300 متخصص را در استخدام دارد. همچنین شرکت (KEMA)، بخشی از گروه شرکت‌های (DNV) محسوب می‌شود.

از پژوهش تا مشاوره
هر دو شرکت (KEMA) و (DNV) از پیشینه‌ای قوی برخوردار هستند. همان‌گونه که گفته شد شرکت (KEMA)، فعالیت خود را در قالب یک شرکت تأمین‌کننده خدمات صنعت برق ساختمانی و عملیات مربوط به آزمایش ایمنی الکتریکی و اعطای گواهینامه آغاز کرد. در عین حال، شرکت (DNV GL)، تست ایمنی و اعطای گواهینامه را سرلوحه فعالیت‌های اصلی خود می‌داند به طوری که امروزه به عنوان یک شرکت فعال جهانی در زمینه پژوهش‌های کاربردی و خدمات مشاوره‌ای مطرح است که فعالیت‌های خود را از طریق یک شبکه بین‌المللی مشتمل بر دفاتر فرعی و آژانس‌ها انجام می‌دهد.

آزمایشگاه مدار کوتاه
به موازات توسعه زیرساخت‌های صنعت برق در هلند، شرکت (KEMA) نیز به رشد خود ادامه داد. در سال 1930، سهامداران این شرکت، تصمیم گرفتند یک آزمایشگاه مدار کوتاه را تأسیس کنند تا تست‌های پرولتاژ را در آنجا انجام دهند. در سال 1938، سرانجام این آزمایشگاه توسط شاهزاده برنهارد هلندی افتتاح شد. یک سال بعد، با تلاش تمامی دست‌اندرکاران، این شرکت توانست ظرفیت تولید خود را دو برابر کند.

جنگ جهانی دوم
با آغاز جنگ جهانی دوم، شرکت (KEMA) نیز راهبرد خود تغییر داد. در سال 1939، پژوهشگران این شرکت، توجه خود را بر مسائل مهم‌تری معطوف کردند.
اشغال هلند توسط ارتش نازی به منزله پایان سرمایه‌گذاری جدید در این شرکت بود. تا مدتی، شرکت (KEMA) تحت نظارت مقامات آلمانی، به فعالیت‌های پیشین خود ادامه داد. با این حال، کمبود مواد، تولیدات این شرکت را به کاهش داد. پس از پایان جنگ، بلافاصله عملیات بازسازی آغاز شد و میزان کار در مقایسه با دوران پیش از جنگ، افزایش چشمگیری یافت به طوری که این شرکت توانست در سال 1947، در اولین کنگره برگزار شده توسط (CIGRE) حضور یابد.

توسعه آزمایشگاه‌ها
در سال 1952، شرکت (KEMA)، افتتاح اولین آزمایشگاه خود را جشن گرفت. سپس این شرکت، آزمایشگاه‌های برق مدارکوتاه خود را توسعه داد تا این که در سال 1968 توانست بزرگ‌ترین آزمایشگاه مدار کوتاه در جهان را تأسیس نماید. تجهیزات تست (KEMA) می‌توانند جریان برق بیشتری را در مقایسه با سایر شرکت‌ها در جهان تولید کنند. لازم به ذکر است که چهار ژنراتور، ظرفیت ترکیبی 8400 مگاولت – آمپر این شرکت را تأمین می‌کنند.

آزمایشگاه‌های (KEMA)
شرکت (DNV GL) یکی از شرکت‌هایی است که بیش از 80 سال در زمینه‌ِی بازرسی، آزمون و صدور گواهی، تجربه دارد. بهبود عملکرد، مدیریت ریسک و کنترل کیفیت، از جمله مسایلی‌اند که تنگناهای مربوط به میزان دسترسی، استحکام و سودآوری را برای نیمی از مشتریان خود آسان نموده ‌است. تمرکز اين شرکت بر انتقال در زنجیره‌ی ارزش است و همراه با مشتریانش، قادر به تعیین، تحلیل و کنترل ریسک‌های مهمی هستند که احتمال بروز آن‌ها وجود دارد. این شرکت در کارگروه‌های متعدد فنی، فعال بوده و آخرین اطلاعات مرتبط با پیشرفت‌های استاندارد را ارائه می‌دهد. شرکت (DNV GL) دارای دفاتر و شریک‌های راهبردی زیادی در اروپا، آسیا و امریکاست. همچنین آزمایشگاه‌های ولتاژ بالا و پُر قدرت این شرکت نیز آرنهم هلند و چالفُنت امریکا قرار دارند.

گواهی‌ها و گزارش‌ها
این شرکت در آزمایشگاه‌های خود، مؤلفه‌ها را بر اساس استانداردهای بین‌المللی آزمایش می‌کند.
شرکت (DNV GL)، یک شرکت بین‌المللی در زمینه مشاوره‌ی انرژی است که در آرنهم هلند قرار دارد. این شرکت، در زمینه‌ی مشاوره‌ِی مدیریت و خدمات فناوری در زنجیره‌ِی ارزش انرژی، خدمات خود را ارائه می‌دهد که شامل خدمات مشاوره‌ی کسب‌وکار و فنی، پشتیبانی عملیاتی، ارزیابی، بازرسی، آزمایش و صدور گواهینامه است.
گواهینامه‌های آزمایش (DNV GL) اسناد خاصی‌اند و فقط در صورتی صادر می‌شوند که یک مؤلفه با موفقیت، آزمایش شده و منطبق بر استانداردهای پذیرفته شده‌ی مربوطه باشد. این گواهینامه‌ها اسناد مهمی برای خرید تجهیزات یا صنایع محسوب می‌شوند تا از عملکرد صحیح و برتری فنی مؤلفه‌ی خریداری شده از خریدار اطمینان حاصل گردد.
گواهینامه‌ی آزمایش (DNV GL) فقط در صورتی صادر می‌شود که یک مؤلفه با موفقیت، آزمایش شده و واجد شرایط فنی لازم باشد. با داشتن یک گواهینامه، می‌توان کالایی با کیفیت مطلوب خریداری نمود.
در زمینه‌ی تجهیزات و صنایع، اين شرکت فهرستی از گواهینامه‌های آزمایش را در پایگاه اطلاعاتي خود ارائه می‌دهد که به راحتی در دسترس کاربران قرار دارد و آن‌ها می‌توانند انتخاب‌های خود را بر حسب مؤلفه، استاندارد یا فروشنده انجام دهند.

آزمایش مؤلفه‌های ولتاژ بالا و متوسط
پیش از استفاده‌ی ایمن از مؤلفه‌ها در شبکه‌ِی برق، باید عملکرد ویژه‌ِی آن‌ها آزمایش شود. مراحل طراحی و تجهیز تمام آزمایشگاه‌ها برای انجام آزمایش‌های متعدد، منطبق با آخرین استانداردهای بین‌المللی است. آزمایشگاه‌های هلند، همگی استاندارد (ISO/IEC 7025) دارند که از طرف شورای اعتبارسنجی آلمان (RvA) اعطا شده است. حوزه‌های (RvA) را می‌توان در منابع شماره‌های (L020)، (L 218) و (K 009) یافت.
گروه بازرسان می‌توانند آزمایش‌های مربوط به آزمایشگاه‌های تولیدکننده را نیز تأیید کنند. خدمات پیشنهادی شامل طیف کاملی از مشخصات، ممیزی‌های کیفیت و آزمایش پذیرش‌اند.

آزمایشگاه ولتاژ بالا
آزمایشگاه ولتاژ بالای اين شرکت در آرنهم هلند و چالفُنت امریکا قرار دارند.
آزمایشگاه فشارقوي
آزمایشگاه فشارقوي( پُر قدرت و ولتاژ بالا) این شرکت در شهر پراگ جمهوری چک واقع شده است.

فعاليت‌هاي بخش انرژی
در زنجیره‌ی انرژی شرکت (DNV GL) بیش از 2500 متخصص مشهور در زمینه‌ی آزمایش انرژی‌‌های تجدیدپذیر و کارآمد فعال‌اند.
مشاوران مدیریت و عملیات این شرکت، برای راهنمایی سهام‌داران صنعت انرژی تجربه و دانش مورد نیاز را در اختیار دارند تا سویه‌گیری راهبردی را در بازار رو به تکامل انرژی به آن‌ها نشان دهند.
شرکت (DNV GL) با تحلیل‌های تجاری و فناوری، دیدگاهی منحصر به فرد را ارائه می‌‌دهد. همچنین با حمایت از توسعه‌ی راهبردها، الگویی برای بازارهای انرژی عرضه می‌کند تا در زمینه‌ِی هماهنگی با قوانین و مقررات، اطمینان آن‌ها را جلب کرده و در عین حال، موقعیت‌هایی را در بازارهای انرژی به دست ‌آورد. این شرکت، توسعه‌ی فنی در زمینه‌ی شبکه‌های هوشمند، زیرساخت‌های اندازه‌گیری پیشرفته، اتوماسیون توزیع و قابلیت‌های ارتباطی پیشرفته، دستور‌های کیفی در مورد طراحی و اجرای قابل اطمینان و ایمن شبکه‌های هوشمند را نیز عرضه می‌کند. همچنین در حرکت به سمت شبکه‌های هوشمند به مدیران انرژی یاری می‌رساند.
مشاوران مدیریت و عملیات شرکت (DNV GL) از طریق کنترل عملیاتی، مشاوره‌ی راهبردی و اجرای ابداعات پیشرو، تمرکز خود را بر بهینه‌سازی منابع موجود نیز معطوف کرده‌اند. ترکیب تخصص راهبردی و تجربه‌ی عملیاتی مشاوران (DNV GL) در بهبود فرایند تصمیم‌گیری، مدیریت تغییر، مدیریت ریسک و نیز به حداکثر رساندن قابلیت اطمینان، امنیت و عملیات اقتصادی سیستم‌های تحویل انرژی از منبع انرژی به مصرف‌کننده‌ی نهایی، بسیار باارزش و دارای اهمیت‌اند.

ساير خدمات شرکت (KEMA)
بازار و سیاست توسعه
شرکت(DNV GL) با ارائه‌ی دیدگاه‌های منحصر به فرد در زمینه‌ی سناریوهای مربوط به بازارهای آتی، به مخاطبان خود کمک می‌کند که خود را برای تغییر دورنمای انرژی آماده کنند.

برنامه‌ریزی شبکه‌ی برق
با استفاده از خدمات برنامه‌ریزی شبکه‌ی برق شرکت (DNV GL) به هیچ‌گونه برنامه‌ریزی نیازی نیست، زیرا در برنامه‌ریزی، هر کدام از جنبه‌های سیستم انرژی به شما کمک می‌کند.
برنامه‌ریزی سیستم انرژی، فرایندی سخت و دقیقی است. این روند جنبه‌های متعدد برنامه‌ریزی و طراحی سیستم‌های انتقال و توزیع، تعادل در عرضه و تقاضا، ارزیابی فناوری‌های نوین و یکپارچه‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر در شبکه را دربردارد.
عدم توجه به هر یک از این جنبه‌ها، پیامدهایی را در عرضه‌ی برق در آینده به دنبال خواهد داشت که شامل هزینه‌های هنگفتی می‌شود. خدمات جامع اين شرکت در زمینه‌ِ برنامه‌ریزی شبکه‌ِی برق، طیف کاملی از زنجیره‌ِی ارزش انرژی را به شیوه‌ای یکپارچه در برمی‌گیرد تا در برنامه‌ریزی هر یک از ابعاد شبکه‌ی برق به مخاطبان کمک کند. این خدمات شامل ارزیابی آخرین فناوری‌ها، برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت، (T&D)، راه‌حل‌های طراحی و مهندسی، تراکم انتقال، ارزیابی اقتصادی، تحلیل نمونه‌های اقتصادی و تجاری در زمینه‌ی تولید و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در زمینه‌ی انتقال و توزیع‌اند.
شرکت (DNV GL) دیدگاهی مستقل و غیرتعصبی را برای خود برگزیده و در مجموع، تجربه‌ی متخصصان اين شرکت، در زمینه‌ی برنامه‌ریزی متراکم شبکه‌ی برق، بیش از 450 سال است و تخصص آنها شامل برنامه‌ریزی تولید، انتقال و توزیع دانش و تجربه‌هاست.

مطالب جدید