logo03

محدودسازی سایت‌های غیراخلاقی در اتحادیه اروپا

محدودسازی سایت‌های غیراخلاقی در اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا موازین سختگیرانه جدیدی را برای پلتفرم‌های بزرگ عرضه محتوای پورنوگرافی در کشورهای عضو وضع کرده است. یکی از اهداف اصلی این اقدام، ایمن‌سازی فضای آنلاین و حفاظت از سلامت روانی و جسمی کودکان و نوجوانان است که ممکن است در معرض این‌گونه محتوای نامناسب قرار بگیرند
فرزانه طاهری

دنیای پردازش آنلاین: به گزارش pragativadi، اتحادیه اروپا موازین سختگیرانه جدیدی را برای سایت‌های غیراخلاقی در کشورهای عضو وضع کرده است. سه پلتفرم بزرگ محتوای غیراخلاقی که کاربران زیادی در سطح اتحادیه اروپا دارند، هدف این قوانین جدید قرار گرفته‌اند.

بر اساس این مقررات جدید، مسوولان این پلتفرم‌ها موظف هستند محتوای مشکوک و احتمالا غیرقانونی را به سرعت از سرورها حذف کنند. قوانین جدید برای دو پلتفرم از دیروز لازم‌الاجرا شده است، اما برای پلتفرم سوم این موازین از امروز اعتبار پیدا می‌کند. یکی از اهداف اصلی این اقدام اتحادیه اروپا، حفاظت از سلامت روانی و جسمی کاربران زیر سن قانونی است که ممکن است در معرض این‌گونه محتوای نامناسب قرار بگیرند.

پلتفرم‌های یاد شده اکنون موظف هستند محتوای خود را به‌طور مستقل ارزیابی و بررسی کنند تا از خطرناک یا غیرقانونی بودن آنها اطمینان حاصل شود. کمیسیون اتحادیه اروپا با توجه به تعداد بسیار بالای کاربران این پلتفرم‌ها در سطح اتحادیه، آنها را در رده «پلتفرم‌های بسیار بزرگ» دسته‌بندی کرده و بر لزوم وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای آنها تاکید کرده است.

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *