logo03

صنایع مورد علاقه مهاجمان سایبری

صنایع مورد علاقه مهاجمان سایبری
شرکت بلک‌بری با تحلیل و بررسی میلیون‌ها حمله سایبری علیه صنایع مختلف، صنایعی را که اغلب اوقات اهداف اصلی این حملات هستند، شناسایی کرد. راه‌کارهای امنیت سایبری بلک‌بری بیش از ۵.۲میلیون حمله سایبری را در مدت ۱۲۰ روز بین اول سپتامبر تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۳ متوقف کرد

دنیای پردازش آنلاین: تعداد این حملات ۱۹ درصد در مقایسه با مدت گزارش شده قبلی، افزایش داشت. بررسی و تحلیل محققان از این داده‌ها، بسیاری از روندهای قابل توجه در فعالیت‌های تهدید سایبری را برملا کرد که شامل افزایش قابل ملاحظه بدافزار منحصر مورد استفاده نفوذگران سایبری بود.

نتایج بررسی بلک‌بری از صنایعی که هکرها اغلب اوقات به آنها حمله می‌کنند، نشان داد پنج صنعت فاینانس (۵۰ درصد حملات)، بهداشت و درمان (۲۰ درصد حملات)، دولت و بخش عمومی (۱۸ درصد حملات)، غذا (۴ درصد حملات) و نیروگاه‌ها (۴ درصد حملات) هدف اصلی حملات سایبری هستند.

حملات سایبری به بخش فاینانس

کسب سود مالی قابل توجه و همچنین فرصت سرقت اطلاعات مهم مشتریان، دلیل اصلی آن است که بخش مالی بیشتر از سایر بخش‌های اقتصاد، هدف حملات سایبری قرار می‌گیرد. راه‌کارهای امنیت سایبری بلک‌بری، بیش از دو میلیون حمله سایبری علیه بخش مالی را در دوره گزارش شده، متوقف کرده است.

حملات سایبری به بخش درمان

بخش بهداشت و درمان به دلیل نقش حساس خود در جامعه، دومین صنعتی است که بیش از سایرین هدف حملات سایبری قرار می‌گیرد و به دلیل حساسیت این بخش، احتمال پرداخت باج پس از یک حمله باج‌افزاری موفق، بالاتر است.

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *