logo03

صفر تا صد تسلا رودستر، زیر یک ثانیه!

صفر تا صد تسلا رودستر، زیر یک ثانیه!
ایلان ماسک در ادعایی جسورانه اعلام کرد که خودروی الکتریکی تسلا رودستر می تواند در کمتر از یک ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ساعت برسد!
کامران حیدری

دنیای پردازش آنلاین: به گزارش interestingengineering، دیگر همه می‌دانند «ایلان ماسک» معمولاً  ادعاهای جسورانه‌ای درباره سرمایه‌گذاری‌های خود می‌کند که برخی از آنها هم به حقیقت پیوسته‌اند.

ادعاهای ماسک که در مورد شرکت خودروسازی خود، معروف به تسلا، اغلب درست بوده، اکنون اعلام کرده است که تسلا رودستر در کمتر از یک ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.آخرین اعلامیه ایلان ماسک در مورد تسلا رودستر شامل به‌روزرسانی‌های شگفت‌انگیز در مورد توسعه نسل دوم خودروی الکتریکی است.ماسک در X نوشت:

Elon musk

«امشب، ما اهداف طراحی تسلا رودستر جدید را بسیار افزایش داده ایم. هرگز ماشین دیگری مانند آن وجود نخواهد داشت، اگر بتوانید آن را فقط یک ماشین بنامید

ماسک فاش کرد که قصد دارد طرح نهایی رودستر را تا پایان سال 2024 رونمایی کند و این خودرو را در سال 2025 عرضه کند، یعنی چهار سال دیرتر از هدف اولیه سال 2020.این شاید بد نباشد، زیرا پیکاپ الکتریکی تسلا به نام Cybertruck نیز دیر وارد بازار شد، اما محصول خوش ساختی بود.ماسک در ادامه نوشت:

«طراحی تولید به پایان رسیده و تا پایان سال با هدف عرضه در سال آینده رونمایی می شود»

ایلان ماسک به طرفداران اطمینان داده که تاخیر ارزشش را دارد، زیرا رودستر چیزی جز مهندسی و نوآوری شگفت انگیز نخواهد بود. رودستر که ماسک برای اولین بار در سال 2017 معرفی کرد، یک خودروی اسپرت معمولی نیست. رودستر یک خودروی برقی و چهار نفره با سقف شیشه ای قابل جابجایی است، اما چیزی که آن را متمایز می کند عملکرد آن است که ماسک ادعا می کند شبیه هیچ خودروی تولیدی دیگری در تاریخ نخواهد بود.

برای اینکه درک درستی از این سرعت داشته باشید بد نیست بدانید که ادعای ماسک به این معناست که سرعت رودستر برای رسیدن به سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت از سرعت صوت بیشتر است! لازم به ذکر است سرعت صوت در سطح دریا حدود 1230 کیلومتر در ساعت است.

به گفته اتو اکسپرس، رکورددار فعلی سریعترین سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت «دوج چلنجر SRT Demon 170» است که می تواند در 1.66 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد.اما در رودستر چیزهای بیشتری وجود دارد.اگر به توییت های قدیمی ماسک برگردید، خواهید دید که او یک بار به شوخی گفت که رودستر همچنین دارای یک بسته آپشن اسپیس ایکس، شامل 10 تقویت کننده موشک کوچک است که به ماشین به منظور شتاب و حداکثر سرعت اضافه می‌شود!

ماسک اشاره کرد خودرو به کمک این موتورها می‌تواند در مسافت‌های کوتاه پرواز کند، که واضح است که یک شوخی و اغراق است.اما چنین گزینه ای می تواند ویژگی های زیبایی شناختی را به رودستر اضافه کند. در نهایت، جای تعجب نیست که ادعاهای ایلان ماسک در مورد تسلا رودستر مورد انتظار، بسیاری از مردم را سردرگم و احتمالاً خوشحال کرده است.

در حالی که تعدادی از طرفداران تسلا در مورد این ابرخودرو هیجان زده هستند، برخی نگران ایمنی و قانونی بودن آن هستند. اگر ماسک بتواند به وعده های خود عمل کند، رودستر موقعیت تسلا را به عنوان یک رهبر در صنعت خودروسازی مستحکم خواهد کرد و به طور بالقوه طرز فکر ما را در مورد خودروهای الکتریکی تغییر خواهد داد.

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *