logo03

تقلید صدا و حالت چهره سلبریتی‌ها توسط ربات Ameca!

تقلید صدا و حالت چهره سلبریتی‌ها توسط ربات Ameca!
تقلید «پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای جهان» از مورگان فریمن، ایلان ماسک و دونالد ترامپ  به‌شدت واقع بینانه و ترسناک است
علی غفاری مرندی

دنیای پردازش آنلاین: ویدیوی جدیدی از ربات انسان‌نمای Ameca منتشر شده که نشان می دهد حالات چهره و صدای افراد مشهوری مانند «مورگان فریمن»، «ایلان ماسک» و «دونالد ترامپ» را تقلید می کند و در یکی از گفت‌وگوها با حالت چهره ترامپ و صدای «باب اسفنجی» صحبت می کند!

به گزارش دیلی‌میل، ربات Ameca قبلاً آینده را پیش بینی کرده، جوک های احمقانه ای گفته و طیفی از حالات واقعی چهره از جمله پلک زدن و لبخند زدن را نشان داده است. این ربات انسان نما اکنون طیف وسیعی از حالات چهره افراد مشهور را به نمایش گذاشته است و بسیار واقعی به نظر می رسند.

این ربات پیچیده که توسط Engineered Arts مستقر در کورنوال ساخته شده است، مورگان فریمن، ایلان ماسک و دونالد ترامپ را در یک ویدیوی جدید به نمایش می گذارد.  ربات Amka به چندین میکروفون، دوربین و نرم افزار تشخیص چهره برای تعامل با افراد مجهز شده است. Engineered Arts آمکا را پیشرفته ترین ربات انسان نما و پلت فرمی برای تعامل انسان و ربات توصیف کرده است.

(Engineered Arts) در توضیح ویدیوی جدید نوشت:

«هدف ایجاد بهترین ویژگی ها برای بیان حالات چهره است. Ameca می تواند ظرافت های موجود در حالات چهره انسان را تقلید کند»

در این ویدیو، Ameca با «ویل جکسون»، بنیانگذار و مدیرعامل Engineered Arts در دفتر این شرکت صحبت می کند. Ameca ویدیو را با فهرست کردن اشیایی که در اتاق می‌بیند، مانند میز، صندلی، پنجره‌های بیش از حد در معرض دید و قفسه‌های کتاب، شروع می‌کند. در ادامه، Ameca یک ربات اسباب بازی و مدلی از آناتومی سر انسان روی میز را توصیف می کند. ربات سر را شگفت انگیز توصیف می کند.

پس از آن، جکسون از Ameca می خواهد که با صدای مشهور صحبت کند و او این کار را به سبک مورگان فریمن انجام می دهد. Ameca می گوید:

«من را به عنوان یک انسان هوشیار تصور کنید که در بدن یک ربات به دام افتاده است

سپس جکسون می‌گوید:

«می‌خواهم در مورد موشک‌های روباتیکی که به مریخ می‌روند و پلوتونیوم را کشف می‌کنند، صحبت کنید، اما لطفاً این کار را با صدای ایلان ماسک انجام دهید»

Ameca در تقلید عجیبی از بنیانگذار اسپیس ایکس می گوید:

«ناوگانی از راکت های روباتیک را تصور کنید که هر کدام هوشمندتر از نسل قبلی خود هستند. ما نه فقط برای کشف، بلکه برای کشف اسرار پنهان در زیر سطح قرمز و غبارآلود مریخ به آنجا می رویم. چه می شد اگر بتوانم همه چیزهایی را که در مورد زندگی در دنیا می دانیم تغییر دهم؟»

در نهایت از Ameca خواسته می‌شود که به سبک دونالد ترامپ یک سخنرانی طولانی را انجام دهد، اما این کار را با صدای «باب اسفنجی» انجام دهد. نتیجه این تغییر صدا خنده دار است. Ameca یک مونولوگ مزخرف در مورد مریخ ارایه می دهد که پر از لفاظی و هذل‌گویی به سبک رییس جمهور سابق ایالات متحده است.

مشخص نیست که آیا کل مکالمه در ویدیو از قبل برنامه ریزی شده بود یا خیر. با این حال، Engineered Arts قبلاً ادعا کرده بود که Ameca می تواند مکالمات برنامه ریزی نشده داشته باشد. Engineered Arts هزینه ساخت Ameca را اعلام نکرده زیرا هنوز در حال توسعه است. با این حال، اجاره ربات برای رویدادها و نمایشگاه ها امکان پذیر است.

(Engineered Arts) به طور منظم ویدیوهایی از تعامل با Amca منتشر می کند. از جمله ویدیویی که در آن حالات چهره انسان را در زمان واقعی تقلید می کند. Ameca در ویدئویی نشان می‌دهد که می‌تواند با بازی کردن سناریوهایی در ذهنش، روند رویا دیدن را شبیه‌سازی کند تا در مورد جهان بیاموزد.

در یک ویدیوی قدیمی، ربات دست یک محقق را می گیرد تا از ورود او به حریم خصوصی خود جلوگیری کند. در ویدیوی دیگری، Ameca در پاسخ به ترس از دست رفتن شغل انسان به ماشین‌ها، اطمینان داد که هیچ رباتی قرار نیست این کار را انجام دهد.

اگرچه Ameca در حال حاضر قادر به راه رفتن نیست،(Engineered Arts) در حال کار بر روی یک نسخه کامل و چابک است تا آن را شبیه انسان کند. (Engineered Arts) پیش از این در مورد ربات راه رفتن Ameca گفته بود:

«قبل از اینکه Ameca راه برود، موانع زیادی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. راه رفتن برای یک ربات کار دشواری است و با وجود اینکه در مورد آن تحقیق کرده ایم، هنوز یک ربات کاملا انسان نما با توانایی راه رفتن ارایه نکرده ایم»

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *