logo03

بیش از 5 میلیارد تلفن همراه، راهی سطل های زباله

بیش از 5 میلیارد تلفن همراه، راهی سطل های زباله
وقتی گوشی های جدید می خرید، با گوشی قدیمی خود چه می کنید؟ در این شرایط می توان گوشی را به دیگران فروخت یا بازیافت کرد

دنیای پردازش آنلاین: به گفته انجمن زباله‌های الکتریکی و الکترونیکی (WEEE)، اکثر تلفن‌های همراهی که برای همیشه خاموش می‌شوند به سادگی در کشوها، کمدها و گاراژها به فراموشی سپرده یا توسط صاحبانشان راهی سطل‌های زباله می شوند.

تخمین زده می‌شود حدود 5.3 میلیارد تلفن همراه تنها در سال 2022 دور ریخته می‌شوند. WEEE، یک سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی با تمرکز بر جمع‌آوری و تصفیه زباله‌های الکتریکی و الکترونیکی، در آستانه روز جهانی زباله‌های الکترونیکی مطلبی منتشر کرده است. برای برجسته کردن اهمیت بازیافت، موضوع روز زباله الکترونیکی امسال این است:

«هرچقدر هم که کوچک باشد همه چیز را بازیافت کنید.»

Pascal leroy

«پاسکال لروی» (Pascal Leroy)، مدیر کل WEEE، می گوید کمپین امسال بر اقلامی متمرکز است که اندازه کوچکی دارند. زیرا جمع آوری این نوع وسایل و یا انداختن آنها در سطل زباله بدون توجه زیاد به آنها بسیار رایج است. مردم  ترجیح می دهند نسبت به همه این اشیای به ظاهر ناچیز – این روزها فراوان در سطح جهان که دارای ارزش زیادی هم هستند – بی توجه باشند.

WEEE برای کمک به مردم برای درک بهتر رقم خیره کننده 5.3 میلیارد دستگاه الکترونیکی یکبار مصرف، گفت که اگر این تلفن ها به طور متوسط ​​9 میلی متر ضخامت داشته باشند و روی هم چیده شوند، یک پشته 31000 مایل (حدود 50000 کیلومتر) تشکیل می شود. این رقم 120 برابر بیشتر از ایستگاه فضایی بین المللی و یک هشتم راه رسیدن به ماه است.

به گفته DigitalTrends، مزیت بازیافت تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی این است که به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد به منابع طبیعی تجدیدناپذیر مانند طلا، مس، نقره و پالادیوم و همچنین سایر قطعاتی که می‌توانند در محصولات جدید استفاده مجدد شوند، دسترسی داشته باشند.

منبع: digitaltrends

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *