logo03

بدترین و بهترین برندهای خودروساز 2024

بدترین و بهترین برندهای خودروساز 2024
جیپ همچنان جزو بدترین و غیرقابل‌اعتمادترین برندهای بازار جهانی است. و در نقطه مقابل بی‌ام‌و بهترین برند خودروسازی سال ۲۰۲۴ انتخاب شده است
کامران حیدری

دنیای پردازش آنلاین: مجموعه «کانسومر ریپورتز»، CR، که کار بررسی و تحلیل کیفیت محصولات گوناگون در بازار و گردهم‌آوری نظر کاربران را انجام می‌دهد، در بخشی از انجام‌وظایفش به بررسی خودروها نیز می‌پردازد. خودروهای تازه بخش مهمی از گزارش‎‌های CR را تشکیل می‌دهند.

در راستای همین گزارش‌ها، اخیر فهرستی از خودروهای پیشنهادی برای سال ۲۰۲۴ بر اساس پارامترهای تست‌های جاده‌ای (شامل بیش از ۵۰ تست)، قابلیت اطمینان (بر اساس گزارش مالکان)، رضایت و ایمنی منتشر شده است. هرچند در فهرست یادشده معمولا این ۱۰ خودروی برتر هستند که توجه ویژه را می‌بینند اما بدترین‌ها خودروها هم نگاه برخی از کاربران را به خود جلب می‌کنند تا مبادا به فکر خرید آن‌ها بیافتند.

قعرنشینان فهرست بهترین خودروهای بازار به‌شرح زیر است:

ردیف برند
۳۰ ریویان
۳۱ جی ام سی
۳۲ جگوار
۳۳ لندرور
۳۴ جیپ

سه برند آلفارومئو، مازراتی، مرسدس‌بنز و فولکس‌واگن هم نزدیک به آخرین فهرست قرار گرفته بودند. تسلا به انتهای لیست نزدیک نبود اما نهایتا به رتبه هجدهم رسید. جلوتر از برقی‌ساز آمریکایی، شرکت فورد در مقام هفدهم بود که به‌گفته متخصصان CR، بیشترین پیشرفت را در مقایسه با سایرین داشته است.

در نقطه مقابل این مجموعه‌ها، CR توصیه می‌کند که مردم به خرید خودروهای بی‌ام‌و، هوندا، مینی، کیا، پورشه و آکورا بپردازند. دو برند برتر امسال مانند سال ۲۰۲۳ هستند، بی‌ام‌و با امتیاز ۸۲ در صدر گروه قرار دارد و پس از آن سوبارو با امتیاز ۸۰ قرار دارد. نکته کلیدی برای هر دو شرکت، امتیازات بالای آنها از تست جاده‌ای و قابلیت اطمینان پیش بینی شده بسیار خوب است. پورشه هم با امتیاز ۸۰ جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. البته این رسانه اعلام کرده چهار برند لوسید، پول‌استار و رم از این بررسی کنار گذاشته شده بودند؛ چراکه تنها یک محصول از هر کدام بررسی شده بود.

فهرست برترین خودروها برای سال ۲۰۲۴ شامل مدل‌هایی چون سوبارو کراس‌ترک، تویوتا پریوس/ پریوس پرایم و تسلا مدل Y است. در این قسمت از رده‌بندی کانسومر ریپورتز، ۷ دستگاه از میان ۱۰ خودروی برتر برقی بودند و قیمتی زیر ۳۰ هزار دلار داشتند. تنها مدل‌های بنزینی ۱۰ خودروی برتر کراس‌تک، فراستر و مزدا ۳ بودند. مدل‌های پلاگین‌هیبریدی ستاره بررسی‌های امسال به شمار می‌رفتند اما متخصصان رسانه یادشده مدعی شده‌اند که تصمیم‌گیری درست درباره آن‌ها نیازمند زمان بیشتر است.

به گزارش CR مدل‌های PHEV در ابتدا هزینه بیشتری را بر دوش خریدار می‌گذارند اما با گذر زمان و صرفه‌جویی، از مدل‌های بنزینی به‌صرفه‌تر می‌شوند؛ جدا از آنکه بسیاری از مدل‌های هبیریدی از پرداخت مالیات اضافه دولتی معاف می‌شوند و موتور بنزینی آن‌ها تسلی خاطر مالکانی می‌شود که به گستره مسافت قابل‌پیمایش خودروهایشان اهمیت زیادی می‌دهند.

منبع: پدال

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *