logo03

استفاده از «اپل ویژن‌پرو» در جراحی ستون فقرات

استفاده از «اپل ویژن‌پرو» در جراحی ستون فقرات
پس از عرضه دستگاه ویژن‌پرو شرکت اپل در ماه گذشته در ایالات متحده، طیف وسیعی از برنامه‌های مراقبت‌‌های درمانی و سلامتی سازگار با این هدست در دسترس قرار گرفت که در بیانیه مطبوعاتی اپل به تفصیل شرح داده شده است
فرزانه طاهری

دنیای پردازش آنلاین: تیم جراحی در بیمارستانی در بریتانیا در یک جراحی برای بهبود عملکرد ستون فقرات از هدست اپل ویژن‌پرو استفاده کردند. به گزارش  بیزنس اینسایدر، این تیم در دو جراحی میکروسکوپی ستون فقرات در بیمارستان کرامول لندن از هدست واقعیت ترکیبی اپل کمک گرفتند.

«فادی صدرا» و «سید آفتاب» دو جراح این تیم بودند و یک پرستار اتاق عمل هم در این تیم برای کمک به جراحان، هدست را نگه داشت. شرکت ئی‌اکس‌ئی‌اکس (eXeX) که ابزارها و پلتفرم‌های فناوری را در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌دهد، این دستگاه را به بیمارستان معرفی کرد. آفتاب، جراح ارتوپد متخصص ستون فقرات، گفت:

Syed Aftab

«همکاری با ئی‌اکس‌ئی‌اکس برای استفاده از اپل ویژن‌پرو در نحوه مراقبت و درمان بیماران تفاوت بسیاری ایجاد کرده است. این نرم‌افزار عالی و بی‌نقص است و کارایی تیم متخصصان جراحی‌های پیچیده ستون فقرات را ارتقا داده است»

پس از عرضه دستگاه اپل ویژن‌پرو در ماه گذشته در ایالات متحده، طیف وسیعی از برنامه‌های مراقبت‌‌های درمانی و سلامتی سازگار با این هدست در دسترس قرار گرفت که در بیانیه مطبوعاتی اپل به تفصیل شرح داده شده است. در این میان، رباتیک هوشمند ماکو استرایکر (Stryker’s Mako SmartRobotics) اپلیکیشنی طراحی کرده که برای جراحانی که مفصل ران و زانو را تعویض می‌کنند، مناسب است.

استفاده از «اپل ویژن‌پرو» در جراحی ستون فقرات

بر همین مبنا مرکز جراحی‌های بنیادی (Fundamental Surgery) جراحی از طریق واقعیت مجازی را هم آموزش می‌دهد و مرکز مراقبت پزشکی و درمانی سیدار‌ــ‌ساینای (Cedars-Sinai) برای حمایت از سلامت روان افراد، اپلیکیشنی را در قالب مراقبه و تمرین تنفس ارایه می‌دهد. «سوزان پرکات»، معاون توسعه روابط جهانی در شرکت اپل، در بیانیه مطبوعاتی گفت:

«ما از مشاهده اپلیکیشن‌های شگفت‌آوری که طراحان حوزه بهداشت و درمان به اپل ویژن‌پرو عرضه می‌کنند، هیجان‌زده‌ایم»

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، هدست واقعیت مجازی متا برای تمرین‌های پیش از عمل جراحی هم استفاده شده است.

به گفته یکی از متصدیان بیمارستان «یونیورسال هلت سرویس»‌ (Universal Health Services) دستگاه‌های واقعیت مجازی می‌توانند به جراحان کمک کنند تا آناتومی (ساختار داخلی و خارجی بدن، ارتباطات بین اجزای مختلف و نحوه‌ عملکرد آن‌ها) بیمار را قبل از جراحی بررسی کنند؛ «همان‌طور که خلبان‌ها از شبیه‌ساز پرواز استفاده می‌کنند».

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *