logo03

ورود هوش مصنوعی به معاملات ارز دیجیتال

ورود هوش مصنوعی به معاملات ارز دیجیتال
یک ربات جدید مجهز به ChatGPT می‌تواند تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را انجام دهد، که سازنده آن ادعا می‌کند به زودی توسط ربات Bard گوگل و مدل‌های OpenAI آینده پشتیبانی می‌شود
پدرام موسوی
 دنیای پردازش آنلاین: «فالکون ایکس» (FalconX) یک کارگزار برتر مستقر در سانفرانسیسکو است که قصد دارد با استفاده از فناوری چت بات برای خدمت به سرمایه گذاران، صنعت ارزهای دیجیتال را متحول کند. مجله فوربس گزارش داد که چت بات جدید که «ساتوشی» نام دارد، از فناوری OpenAI برای ایجاد ایده‌های سرمایه‌گذاری برای کاربران بر اساس سابقه معاملاتی قبلی، نمونه کارها و رفتارها و عادات تجاری آنها استفاده می کند.
 
به گفته‌ی «راگو یارلاگادا» (Raghu Yarlagadda)، مدیرعامل این شرکت، این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است، اما به سرعت در حال توسعه است. در نمونه اولیه فعلی که تنها چند هفته است در دسترس است، کاربران می توانند عمدتاً خلاصه اخبار شخصی و سفارشی شده را مشابه پاسخ های معمول ChatGPT به سؤالات کاربران دریافت کنند.
Raghu Yarlagadda
 
با این حال، برنامه‌هایی برای ترکیب سایر مدل‌های زبان بزرگ مانند ربات Bard گوگل علاوه بر مدل‌های ارایه شده توسط OpenAI وجود دارد. الگوریتم های یادگیری ماشینی FalconX از ابتدای سال 2018 در این پلتفرم گنجانده شده است تا با استفاده از داده های بازار تصویر واضحی از بازار ارز دیجیتال به دست آورید.
 
استفاده ساتوشی از مدل زبان بزرگ در حالی که الگوریتم‌های یادگیری ماشینی قادر به شناسایی الگوها و پیش‌بینی اعمال و رفتار هستند، نمی‌توانند حرکت‌های آینده معامله‌گران را راهنمایی کنند. در همین حال، مدل‌های زبان بزرگ می‌توانند از این داده‌ها به عنوان پایه استفاده کنند و سپس هوش مصنوعی مولد را روی آن بسازند.
 
FalconX که بیش از 9 ماه است روی ساتوشی کار می کند، در حال حاضر در حال آزمایش و توسعه این چت بات با استفاده از زیرساخت OpenAI است. این شرکت می خواهد مدل زبان بزرگ ChatGPT را پایه و اساس برنامه های مختلف قرار دهد. از آنجایی که 10 درصد معامله‌گران از مدل‌های محاسباتی برای انجام 90 درصد تراکنش‌های قانونی ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، ساتوشی به یکسان کردن زمینه بازی برای سرمایه‌گذاران کوچک کمک می‌کند.
 
هدف ساتوشی این است که 45 درصد باقیمانده از صندوق های تأمینی را قادر سازد تا در شرایطی برابر با عملیات بزرگ حداقل برای برخی از معاملات خود رقابت کنند. ساتوشی می‌تواند تمام اخبار و اطلاعات مرتبط از رسانه‌های سنتی و اجتماعی را برای ارایه‌ی گزارش‌های مختصر متناسب با علایق یا دارایی‌های مشتریان بررسی کند و به سؤالاتی مانند «پرتفوی سهام من در ۲۴ ساعت گذشته چگونه عمل کرده است؟» پاسخ دهد.
 
یا سه بازیگر بزرگ در فضای ارز دیجیتال چه کسانی هستند؟ پاسخ دادن پتانسیل همکاری بین FalconX و OpenAI بسیار زیاد است، اما سؤال اصلی این است که آیا موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر. با این حال، با توسعه فناوری و عادت کردن مردم به تجارت با کمک هوش مصنوعی، احتمالاً تغییری اساسی در نحوه مشارکت سرمایه‌گذاران در تجارت ارزهای دیجیتال، به‌ویژه پادشاه آنها، بیت کوین، ایجاد خواهد شد.
منبع: interestingengineering

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *