logo03

ورود قاچاقی سریال به کره شمالی با بطری!

ورود قاچاقی سریال به کره شمالی با بطری!
به گفته یک سازمان غیرانتفاعی امریکایی تحت عنوان بنیاد حقوق بشر (HRF)، در سال 2022 تعداد زیادی کارت حافظه USB و SD در بطری های شیشه ای به کره شمالی ارسال شده است

دنیای پردازش آنلاین: فعالان در تلاشند تا با ارسال هزاران فیلم و برنامه تلویزیونی بر روی درایوهای فلش در سراسر مرزهای کره شمالی، سرکوب «کیم جونگ اون» علیه رسانه های خارجی را خنثی کنند. تصویری که توسط خبرگزاری محلی NK News منتشر شده است، فلش مموری را نشان می‌دهد که در یک بطری شیشه‌ای در یک ساحل سنگ‌ریزه افتاده است. ظاهراً این بطری در آب های هم مرز با کره شمالی شناور بوده است.

خبر این اقدام اعتراضی علیه سیاست های رسمی کره شمالی پس از کشته شدن دو نوجوان در این کشور به دلیل تماشای فیلم های کره جنوبی منتشر شد.

این دو پسر که بین 16 تا 17 سال سن داشتند در مقابل چشمان مردم محلی وحشت زده در یکی از فرودگاه های هیسان اعدام شدند. اهالی شهر هیسان که در مرز چین قرار دارد می گویند:

«کسانی که فیلم ها و سریال های کره جنوبی را تماشا یا پخش می کنند و کسانی که با کشتن افراد دیگر نظم اجتماعی را بر هم می زنند بخشیده نخواهند شد و به مجازات مرگ محکوم خواهند شد»

مقامات معمولاً از اعدام برای ارعاب مردم استفاده می کنند تا آنها را وادار به رفتار خاصی کنند. حدود یک هفته قبل از  این کشتار، طی جلسات عمومی به مردم محلی در مورد برخورد شدید با جرایم مربوط به رسانه های خارجی به ویژه، تماشا یا گوش دادن به فیلم ها یا موسیقی کره جنوبی هشدار داده شد.

دو نوجوان اخیراً به دلیل تماشای فیلم های کره جنوبی در کره شمالی اعدام شدند

اما HRF ادعا می کند که در سال 2022 به عنوان بخشی از برنامه ای به نام Flashdrives for Freedom، 2000 USB و کارت SD را به کره شمالی ارسال کرده است. علاوه بر فیلم‌ها و سریال‌ها، برخی از فایل‌های موجود در این درایوها شامل «محتوای آموزشی» درباره کارآفرینی و گزارش‌های حقوق بشر از سازمان ملل بود.

«سئونگمین لی»، یک فراری از کره شمالی که این برنامه را رهبری کرده می‌گوید هر درایو می‌تواند توسط حداکثر ۱۰ شهروند کره شمالی در داخل کشور مشاهده شود. او می‌گوید:

«این به معنای انتشار اطلاعات خارجی به ۲۰ هزار فرد در کره شمالی تنها در سال جاری است»

لی مشخص نکرد که HRF چگونه فلش مموری ها را در این کشور منتشر کرده است، و گفت این از اطلاعات محرمانه این کمپین است. با این حال، او ادعا کرد که این گروه از سال ۲۰۱۶ حدود ۱۳۰ هزار فلش درایو به کره شمالی ارسال کرده است. فلش های ارسال شده در سال جاری شامل محتوایی از آثار کلاسیک هالیوود مانند تاپ گان و تایتانیک تا سریال های تلویزیونی کره جنوبی و فیلم هایی مانند Descendants of the Sun بود.

یک قانون بحث برانگیز در سال 2020 در کره جنوبی گروه های خصوصی را از ارسال مطالب به کره شمالی بدون تأیید قبلی منع کرد. قانون دیگری که در سال 2020 توسط جمهوری دموکراتیک خلق کره اعلام شد، مجازات استفاده از رسانه های خارجی از جمله مجازات اعدام را برای توزیع یا فروش محتوای کره جنوبی افزایش داد.

لی گفت سازمانی که او برای آن کار می کند اقداماتی را برای کاهش خطرات مرتبط با استفاده از اطلاعات ارسالی انجام داده است. او گفت:

«به عنوان فردی که در کره شمالی متولد و بزرگ شده ام، می خواهم بر اهمیت توانمندسازی مردم کره شمالی با اطلاعات واقعی درباره دنیای خارج تأکید کنم. اطلاعات بیرونی ممکن است یک شبه انقلابی ایجاد نکند، اما توانمندسازی کره شمالی با اطلاعات واقعی اولین قدم ضروری در حرکت کره شمالی به سمت جامعه ای عادی و آزاد است»

منبع: mirror

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *