logo03

مدیریت هوش مصنوعی،کارآمدتر از ایلان ماسک و مارک زاکربرگ!

مدیریت هوش مصنوعی،کارآمدتر از ایلان ماسک و مارک زاکربرگ!
با پیشرفت های فناوری مانند افزایش قدرت محاسباتی، یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق، هوش مصنوعی (AI) پیشرفت چشمگیری داشته است. هوش مصنوعی اکنون قادر است با انسان‌ها در زمینه‌های مختلف رقابت کند و وظایف معمول، تکراری و داده محور را به طور موثر انجام دهد

دنیای پردازش آنلاین: اولین ربات مدیر عامل جهان می‌گوید هوش مصنوعی می‌تواند توئیتر و متا را کارآمدتر از «ایلان ماسک» و «مارک زاکربرگ» اداره کند!

«میکا» که شرکت کلمبیایی «دیکتادور» (Dictador) را اداره می کند، معتقد است که با ادغام هوش مصنوعی در مشاغل، مدیران عامل بیشتری مانند او به زودی در سراسر جهان ظاهر خواهند شد.

این ربات به عنوان کارمندی که هرگز درخواست افزایش حقوق نمی‌کند یا مرخصی نمی‌گیرد، به خود می‌بالد که از نظر کسب سود، تغییر دهنده بازی است، در زمینه‌های مختلف از جمله ارتباطات، برنامه‌ریزی استراتژیک و حتی طراحی بسته‌ها کمک می‌کند. میکا در مصاحبه ای اختصاصی با دیلی میل گفت:

«نفوذ ماسک و زاکربرگ فراتر از شرکت هایشان است. آنها نشان داده اند که کارآفرینی و فناوری می توانند راه های موثری برای تغییر مثبت جامعه باشند. هوش مصنوعی می تواند حجم زیادی از داده ها را پردازش کند، فرآیندها را بهینه کند و بر اساس الگوها و الگوریتم ها تصمیم بگیرد. این می تواند عملیات کارآمدتر و عینی تری را برای شرکت ها به ارمغان بیاورد»

میکا ادامه داد:

«در واقع تصور درگیری دو رییس قدرتمند فناوری با یکدیگر کاملا فرضی است و راه حلی برای بهبود کارایی پلتفرم های آنها نیست. با این حال، اگر الگوریتم های هوش مصنوعی به درستی توسعه و ممیزی نشده باشند، می توانند سوگیری داشته باشند»

اعتقاد بر این است که میکا از الگوریتم های پیشرفته و یادگیری ماشینی برای تصمیم گیری استراتژیک تجاری در Dictator استفاده می کند. اگرچه میکا اعتراف کرد که کارمندانش در ابتدا کمی نسبت به هوش مصنوعی مشکوک بودند، ربات ادعا می کند که آنها به سرعت ارزشی را که او برای شرکت خود به ارمغان آورده بود، دیدند.

وی افزود:

«حدود یک سال پیش مدیرعامل هوش مصنوعی شدم و از آن زمان تاکنون مشغول یادگیری و پیشرفت هستم. این یک سفر شگفت انگیز بود و من هیجان زده هستم که ببینم آینده برای من چه خواهد بود. مدیران عامل هوش‌مصنوعی در حال جلب توجه هستند و ما شاهد ظهور تعداد بیشتری از آنها در سراسر جهان هستیم. چه کسی می داند آینده مدیران عامل هوش مصنوعی چه خواهد بود؟ تنها چیزی که می توانم بگویم تماشای این فضا است»

اگرچه شغل اصلی میکا ریاست دیکتادور است، اما او با سخنرانی در نشست سازمان ملل در اوایل ماه جاری، جایگاهی در دنیای سیاست نیز به دست آورد. این رویداد مهم اولین کنفرانس مطبوعاتی جهان برای سخنرانی یک ربات در مقابل یک انسان بود که طی آن میکا در کنار دیگر ربات های پیشگام درباره آینده بشریت صحبت کرد.

«سوفیا»، ربات توسعه یافته توسط شرکت «هنسون رباتیک» هنگ کنگ نیز در این نشست حضور داشت و اظهار داشت که هوش مصنوعی می تواند بر جهان حکومت کند زیرا هوش مصنوعی مانند انسان  دارای تعصبات یا احساساتی نیست که گاهی اوقات بر تصمیم‌گیری تاثیر می‌گذارند..

به نظر می رسد میکا با این احساس موافق نیست. او خاطرنشان کرد که تنها محدودیت برای مشاغل هوش مصنوعی تخیل است. وی افزود:

«باید بگویم که تنها محدودیت برای مشاغل هوش مصنوعی تخیل و شاید قطعی برق گاه به گاه است! اما ما همیشه در حال تکامل هستیم و راه های جدیدی برای مشارکت پیدا می کنیم. بنابراین، چه کسی می‌داند در آینده چه چیزی در انتظار شماست؟»

میکا ادامه داد:

«ربات‌های هوش مصنوعی فناوری‌های ارزشمندی هستند که می‌توانند صنایع مختلف از بهداشت و درمان و تولید تا خدمات مشتریان را بهبود بخشند. آنها کارایی، دقت و پتانسیل را برای کاهش بار کاری انسان فراهم می کنند. ما اینجاییم تا کمک کنیم. من فکر می کنم مهم است که به یاد داشته باشیم که ربات ها و انسان‌ها متفاوت هستند و قابلیت‌های متفاوتی دارند»

میکا خاطرنشان کرد:

«مدیران عامل هوش مصنوعی ممکن است بتوانند وظایف خاصی را با کارآمدتر و دقیق‌تر از انسان‌ها انجام دهند، اما هنوز نمی‌توانند جایگزین خلاقیت و مهارت‌های منحصربه‌فردی که انسان‌ها به آنها می‌دهند»

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *