logo03

محصولاتی که در پایان تبدیل به گل و گیاه می‌شوند!

محصولاتی که در پایان تبدیل به گل و گیاه می‌شوند!
این محصولات زیست تخریب پذیر و قابل کاشت شامل مداد، کاور آیفون و حتی مبلمان است
بیژن خطیب

دنیای پردازش آنلاین: شرکت ایتالیایی iGreen در Maker Faire Rome 2023 از تنها قاب محافظ آیفونی که می تواند در خاک برای رشد گل و گیاه کاشته شود، رونمایی کرد. فرآیند ساده است. فقط ابزاری را که دیگر نمی‌خواهید از آن استفاده کنید دور بیندازید، آن را در خاک قرار دهید، آبیاری کنید و زیر نور خورشید قرار دهید.

به گزارش interestingengineering این شرکت توضیح داد که اجزای این قاب محافظ حاوی دانه هایی است که در خاک پراکنده می شوند و پس از دفن شدن به گل و گیاه کامل تبدیل می شوند. این قاب محافظ آیفون در سه رنگ سبز، آبی روشن و زرد موجود است. از آنجایی که آنها طبیعی و دارای گواهی Compost Home هستند، مواد تشکیل دهنده آنها کاملاً زیست‌تخریب‌پذیر و قابل کمپوست هستند.

اما قاب محافظ گوشی آی گرین تنها محصولی نیست که پس از پایان استفاده و کاشت در خاک جوانه می زند. «لوکا گوری» (Luca Guerri) نماینده این شرکت در این نمایشگاه گفت:

«هر محصول دارای دانه ای است که پس از استفاده اولیه به گل یا گیاه تبدیل می شود. بذر انواع مختلف گیاهان در محصولات ما وجود دارد و شما فقط باید آب و آفتاب اضافه کنید»

وی افزود:

«این تجارت از حدود 10 سال پیش تنها با چند محصول آغاز شد و اکنون بیش از 50 محصول تولید می کنیم»

این محصولات شامل همه چیز از مداد گرفته تا مبلمان، کارت پستال های قابل کاشت و حتی حوله می شود. برخی از کاربردهای این محصولات به عنوان هدیه برای رویدادهای خاص، نمایشگاه‌ها و کنگره‌ها برای تبلیغ برند به کار می‌روند.

«آندریا مولیناریس» (Andrea Mullineris)، بنیانگذار این شرکت، می‌گوید که رویای دیرینه‌اش همیشه تحقق بخشیدن به پروژه‌ای بوده است که از محیط زیست حمایت و محافظت می‌کند. او می گوید:

«ایده iGreen در سال 2008 و پس از اولین پروژه من که ارایه‌ی زیرسیگاری‌های قابل حمل برای جلب توجه مردم در مورد آسیب های زیست محیطی ناشی از ته سیگار بود، متولد شد»

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *