logo03

شارژرهای نامناسب و قیمت‌های بسیار بالا، موانع اصلی فراگیری خودروهای برقی

شارژرهای نامناسب و قیمت‌های بسیار بالا، موانع اصلی فراگیری خودروهای برقی
در امریکا، اکثر مالکان خودروهای برقی می‌گویند استفاده از شارژرهای عمومی آسان است، البته به شرطی که واقعاٌ کار کنند!
کامران حیدری

دنیای پردازش آنلاین:  نظرسنجی جدید JD Power نشان می‌دهد در حالی که این روزها دسترسی به ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی تا حدی آسان‌تر شده، شارژرهای معیوب تجربه را تضعیف کرده و مانع پذیرش خودروهای برقی می‌شوند. این خبر خوبی نیست، چون کره زمین در حال گرمتر شدن است و انتظار می‌رود خودروهای الکتریکی نقش کلیدی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در بخش حمل و نقل ایفا کنند.

در این گزارش آمده که از 11554 مالک خودروهای هیبریدی برقی و پلاگین با باتری که توسط JD Power مورد بررسی قرار گرفتند، رانندگانی که موفق به شارژ خودروی خود نشده اند ، 72٪ اعلام کردند که دلیل آن خرابی یا از کار افتادن ایستگاه است. این یافته ها بازتاب یک مطالعه کوچکتر در دانشگاه کالیفرنیا برکلی است که در اوایل سال جاری خبرساز شد.

علاوه بر شارژرهای معیوب، این نظرسنجی چندین عامل دیگر مانند قیمت و «سهولت پرداخت» را مورد بررسی قرار داد.

به طور کلی، JD Power دریافت که دارندگان خودروهای برقی در ایالات متحده نسبت به سال گذشته کمتر از شارژرهای سطح 2 عمومی در سال 2022 رضایت دارند. با استفاده از مقیاس 1000 امتیازی، رانندگان خودروهای برقی به ایستگاه های سطح 2 نمره متوسط ​​633 دادند که از 643 در سال 2021 کمتر بود. شارژرهای سطح 2 می‌توانند یک وسیله نقلیه برقی با باتری را در کمتر از چهار ساعت پر کنند ، که بسیار بیشتر از یک پریز معمولی مسکونی است.

در مقابل، مطالعه JD Power نشان داد که میزان رضایت از شارژرهای سطح 3 – که به عنوان شارژرهای سریع DC نیز شناخته می‌شوند – در طول سال با میانگین امتیاز 674 ثابت باقی مانده است. شارژرهای سطح 3 می توانند سطح باتری خودروهای الکتریکی را تا 80 درصد پر کنند. کمتر از 20 دقیقه، اما آنها بسیار نادرتر هستند.

در مورد قیمت، این نظرسنجی نشان داد که هزینه های شارژ امتیازات رضایت راننده را در کل کاهش داده است. با توجه به این نکته، یک نظرسنجی جداگانه از 2040 بزرگسال امریکایی (که توسط شرکت تأمین مالی خودروهای برقی Tenet پرداخت شده ) نشان داد که 81٪ معتقدند خرید برق بسیار گران است.

در میان شرکت‌های شارژ EV، تسلا در نظرسنجی JD Power به‌عنوان پرطرفدارترین اپراتور ایستگاه رهبری گروه را بر عهده داشت.

در میان شرکت‌های شارژ EV، تسلا در نظرسنجی JD Power، عنوان پرطرفدارترین اپراتور ایستگاه رهبری گروه را کسب کرد.

منبع: techcrunch

مطالب جدید

یک پاسخ

  1. I like the helpful info you provide in your articles.
    I’ll bookmark your weblog and check again here regularly.
    I’m quite certain I’ll learn a lot of new stuff right here!

    Best of luck for the next!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *