logo03

ساخت پهپاد قاتل تنها در چند ساعت!

ساخت پهپاد قاتل تنها در چند ساعت!
یک مهندس فاش کرد که چگونه یک پهپاد تجاری را به یک قاتل تبدیل کرده است
فرزانه طاهری

دنیای پردازش آنلاین: به گزارش dailymail، پرواز انبوهی از پهپادهای قاتل مجهز به هوش مصنوعی شاید شبیه طرح یک فیلم هیجان انگیز علمی-تخیلی دیستوپیایی به نظر برسد، اما در نگاهی هولناک به آینده، یک مهندس نشان داد که ساخت یک پهپاد تروریستی با این توانایی شکار کردن و کشتن مردم چقدر آسان است.

مهندس و کارآفرین امریکایی، «لوئیس ونوس»، یک پهپاد ۱۱۵ دلاری را تنها در چند ساعت به یک سلاح مرگبار تبدیل کرد. این پهپاد با استفاده از فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود که افراد را شناسایی کند و با سرعت کامل به سمت آنها حرکت کند.

اگرچه ونوس گفت که این پهپاد را برای یک بازی ساخته است، اما اشاره کرد که قصد دارد آگاهی را در مورد امکان استفاده از آن برای یک حمله تروریستی مرگبار افزایش دهد. در ویدئویی که در شبکه اجتماعی X منتشر شد، ونوس و همکارش نشان دادند که چگونه یک پهپاد تجاری را می توان برای ردیابی اهداف برنامه ریزی کرد. ونوس این ویدیو را توضیح داد:

luis Wenus

«فکر می‌کردم ساختن پهپادی که شما را در یک بازی دنبال می‌کند، جالب است»

با این حال، ویدیوی هولناک نشان می دهد که این فناوری واقعا چقدر می تواند خطرناک باشد.

این پهپاد از یک مدل هوش مصنوعی برای تشخیص چهره با استفاده از دوربین داخلی خود استفاده می کند. به محض اینکه پهپاد چهره ای را می بیند، برنامه ریزی شده است تا آن را در مرکز دید خود نگه دارد و مستقیماً به جلو پرواز کند تا هدف خود را تعقیب کند. در یک حالت، پهپاد مستقیماً به سمت هر چیزی که به عنوان چهره تشخیص دهد حرکت می کند.

این ویدئو نشان می دهد که چگونه در این حالت، پهپاد شروع به حمله به افراد در پارک می کند و تنها زمانی متوقف می شود که لوییس آن را بگیرد. همچنین این پهپاد دارای پیکربندی دومی است که لوییس آن را یک پهپاد تروریستی توصیف می کند. ونوس نوشت:

«من توانستم تشخیص چهره را به آن اضافه کنم تا فقط به کسی حمله کند که شناسایی شود. این پهپاد به راحتی می توانست فرد را از فاصله 10 متری شناسایی کند»

این ویدئو نشان می دهد که چگونه پهپاد به طور انتخابی هدف خود را دنبال می کند و افراد دیگر را نادیده می گیرد. اگرچه این پهپاد خطرناک نیست، اما ونوس هشدار داد که پهپادهای مرگبار بیشتر ممکن است یک تهدید جدی باشد. او نوشت:

«ساخت این پهپاد به معنای واقعی کلمه فقط چند ساعت طول کشید و باعث شد بفهمم چقدر ترسناک است. شما به راحتی می توانید مقدار کمی مواد منفجره را روی گروهی از پهپادها ببندید و 100 عدد از آنها را به پرواز در آورید»

کاربران در شبکه های اجتماعی با آمیزه ای از شیفتگی و وحشت به این اختراع واکنش نشان دادند. یکی از کاربران X در واکنش به این پست نوشت: سطح عالی است، اما احتمال سوء استفاده کمی ترسناک است.

حتی «ایلان ماسک»، مدیر عامل X نیز به این پست پاسخ داد:

«بله، به طرز نگران کننده ای آسان است»

خطر واقعی این است که انبوهی از پهپادهای خودمختار ارزان قیمت و تولید آسان در میدان های جنگ یا حتی فضاهای عمومی رها شوند. ونوس نوشت:

«شرط می بندم در چند سال آینده شاهد نوعی حمله تروریستی با استفاده از این نوع فناوری خواهیم بود. در حال حاضر، ساخت آن هنوز به دانش فنی نیاز دارد، اما این روند در حال آسان‌تر شدن است»

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *