logo03

رابرت کیوساکی: بیت کوین پس از عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی «بسیار ارزشمند خواهد شد»

رابرت کیوساکی: بیت کوین پس از عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی «بسیار ارزشمند خواهد شد»
رابرت کیوساکی، نویسنده و کارآفرین معروف، نسبت به راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هشدار داد و بار دیگر مردم را به خرید بیت کوین، طلا و نقره دعوت کرد
پدرام موسوی

دنیای پردازش آنلاین: «رابرت کیوساکی» نسبت به عواقب خدمات فدنو (زیرساخت پرداخت فوری) که توسط فدرال رزرو راه اندازی شده است ابراز نگرانی کرد و بار دیگر به مردم پیشنهاد کرد که بیت کوین، طلا و نقره را برای محافظت در برابر تورم ذخیره کنند. 

به گزارش binance نویسنده کتاب پرفروش مالی «پدر پولدار، پدر بی پول» در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) گفت:

«سیستم پرداخت FedNow پیش نیاز معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) توسط فدرال رزرو امریکا است»

به گفته کیوساکی، CBDC فدرال رزرو منجر به از دست دادن حریم خصوصی افراد می شود، اما منجر به افزایش ارزش طلا، نقره، بیت کوین و پول نقد می شود. به گفته وی، پس از معرفی CBDC، این موارد ارزشمند خواهند شد و سرمایه گذاری در این دارایی ها را پیشنهاد می کند.

نویسنده کتاب «پدر پولدار پدر فقیر» پیش از این بارها اعلام کرده است که زمان صرفه جویی در دارایی‌هایی مانند بیت کوین و طلا و نقره که به گفته او هنوز سرمایه‌گذاری نسبتا ارزانی هستند، رو به اتمام است.

سیستم (FedNow) در میان انتقادات گسترده معرفی شده است. «رابرت اف کندی»، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا مدعی شده است که ورود ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به بازار منجر به بردگی مالی و استبداد سیاسی در ایالات متحده خواهد شد.

قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مقاله حدود 28200 دلار است که نسبت به زمان مشابه در هفته گذشته حدود 7 درصد افزایش را نشان می‌دهد. با این‌حال، ارزش بیت کوین در شش ماه گذشته نوسانات نسبتا شدیدی را تجربه کرده و در این مدت چندین بار از محدوده قیمتی 25 تا 30 هزار دلار تغییر کرده است.

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *