logo03

تلاش کادیلاک برای بازگشت به دوران اوج

کادیلاک، «Celestic» را با نگاهی به الدورادو 1957 و مدل V16 دهه 1930 طراحی کرده است

کادیکلاک با اتخاذ رویکردی جدید در صدد است تا با برندهای لوکسی همچون رولزرویس و بنتلی رقابت کند

 

کامران حیدری

دنیای پردازش آنلاین: کادیلاک عکس ها و اطلاعاتی از یک مدل جدید منتشر کرده  که نشان میدهد این خودروساز آمریکایی می خواهد در آینده با خودروسازان لوکسی مانند رولزرویس و بنتلی رقابت کند.

نام این مدل جدید Celestiq است و طبق گزارش رسانه ها قیمت پایه آن 300 هزار دلار خواهد بود.

کادیلاک تا اواخر دهه پنجاه استاندارد خودروهای لوکس در جهان بود. اما در سال های اخیر بازار را به خودروسازان اروپایی و ژاپنی واگذار کرده و چندین تلاش برای احیای این برند بی نتیجه مانده است.

کادیلاک از شکوه گذشته خود برای بازگشت به اوج الهام گرفته است. این شرکت می گوید که Celestic را با نگاهی به الدورادو 1957 و مدل V16 دهه 1930 طراحی کرده است. در آن زمان مدل الدورادو از نظر منحصر به فرد بودن و قیمت با رولزرویس رقابت می کرد.

 

کادیلاک می گوید تصاویر منتشر شده بسیار شبیه به مدل نهایی است. خودروها قرار است به صورت سفارشی و با دست ساخته شوند و مشتری می تواند تا حد زیادی خودرو را به سلیقه خود تغییر دهد. به عنوان مثال، انتخاب رنگ نامحدود است و خودرو را می توان به هر رنگی که مشتری می خواهد ساخت.

کادیلاک هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت این خودرو منتشر نکرده است، اما ماه گذشته وال استریت ژورنال آمریکایی گزارش داد که قیمت پایه این خودرو حدود 300 هزار دلار است و پس از اضافه شدن امکانات سفارشی، قیمت آن بسیار بیشتر خواهد شد. . با این قیمت، کادیلاک گران ترین مدل الکتریکی است که تاکنون معرفی شده است.

این خودروساز آمریکایی همچنین مدعی است که پیشرفته ترین فناوری روز به مسافران ارایه می شود; از جمله صفحه نمایش 55 اینچی روی داشبورد و گزینه ای برای مات کردن قسمت هایی از سقف شیشه ای خودرو.

سیستم خودران موسوم به Ultra Cruise از دیگر ویژگی های این خودرو است که به راننده اجازه می دهد در برخی از خیابان ها و جاده های خارج از شهر دست خود را از روی فرمان بردارد.

سلستیال دومین مدل الکتریکی کادیلاک خواهد بود. این شرکت در حال حاضر یک SUV الکتریکی به نام Lyric را در محصولات خود دارد و اعلام کرده است که تمامی مدل های آن تا سال 2030 برقی خواهند شد.

رولزرویس و بنتلی نیز در حال ساخت خودروهای برقی هستند. اولین مدل برقی رولزرویس اواخر سال 2023 عرضه می شود. بنتلی قرار بود اولین مدل برقی خود را اواخر سال 2025 عرضه کند اما مدیر کارخانه هفته گذشته اعلام کرد که فروش این مدل به سال 2026 موکول شده است. تاریخ عرضه کادیلاک سلست معرفی نشده است، اما انتظار می رود تا پایان سال 2023 وارد بازار شود.

 

 

منبع: بی بی سی

مطالب جدید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *