logo03

بلندترین، طولانی‌ترین و سریع‌ترین قطار هوایی جهان در عربستان! + ویدیو

بلندترین، طولانی‌ترین و سریع‌ترین قطار هوایی جهان در عربستان! + ویدیو
سریع‌ترین و بلندترین قطار هوایی جهان با حداکثر سرعت ۲۵۱ کیلومتر در ساعت، در عربستان سعودی افتتاح می‌شود

دنیای پردازش آنلاین: به گزارش، interestingengineering قطار هوایی «فالکن فلایت»، در سال ۲۰۲۴ در ریاض، پایتخت کشور عربستان سعودی، افتتاح می‌شود. شرکت سرمایه‌گذاری «کیدیا» با همراهی شرکت «اینتمن امیوزمنت راید»، طراحی پروژه فالکن فلایت را در سال ۲۰۲۲ آغاز کرد.

این قطار هوایی که حدود ۴.۲ کیلومتر را طی می‌کند، با استفاده از شتاب موتور مغناطیسی، شیرجه ۱۶۰ متری به سمت پایین ریل (بخش دره در ریل‌ها) را طی می‌کند. این قطار که در نوع خود اولین است، قصد دارد رکورد قطارهای هوایی ساخته‌شده در سراسر جهان را بشکند.

بالاترین اوج قطار بیش از ۱۹۵ متر است، که نسبت به نمونه‌های قبلی‌اش، بالاترین میزان اوج را دارد. در حال حاضر، قطار هوایی «کینگدا» – در سیکس فلگز گریت اونیو – ۱۳۹ متر اوج می‌گیرد. این قطار هوایی همچنین طولانی‌ترین مسافت یعنی ۴.۲ کیلومتر را خواهد داشت و از قطار هوایی «استیل دراگون فلایت» در پارک تفریحی ناگاشیما اسپا لند ژاپن، که مسافت ۲.۴ کیلومتر دارد، پیشی خواهد گرفت.

حداکثر سرعت این قطار هوایی، ۲۵۱ کیلومتر در ساعت خواهد بود که رکورد سریع‌ترین خودرو سواری «فورمولا روسا» در دبی را – که حداکثر سرعتش ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است – خواهد شکست.

قسمت جلویی فالکن فلایت به شکل هنرمندانه‌ای مانند سر شاهین طراحی شده است و دو سرنشین را در خود جای می‌د‌هد. واگن‌های بعدی چهار سرنشین را در برمی‌گیرد و با طراحی روباز باعث می‌شود تا مسافران سرعت و احساس هیجان‌انگیز پرواز را تجربه کنند.

طراحی این قطار هوایی بسیار پیشرفته است. فالکن فلایت در مسیر ۴.۲ کیلومتری‌اش سه نقطه اوج و فرود را طی خواهد کرد. در نقطه اولیه، مسافران به مسیر پر پیچ و خم پرتاب می‌شوند و لحظات هیجان‌انگیز بی‌وزنی را قبل از رسیدن به نقطه فرود، پشت سر می‌گذارند.

سپس در لحظه اوج دوم قطار با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت شتاب می‌گیرد و مسافرات به نقطه اوج و بالای ریل هوایی می‌روند. پس از آن در سومین حرکت هیجان‌انگیز با شتاب بسیار به پایین‌ترین نقطه فرود، یا همان بخش دره ریل هوایی، وارد می‌شوند.

این قطار هوایی یکی از ۲۸ جاذبه گردشگری در «سیکس فلگز کیدیا» به شمار می‌رود که در مساحت ۷۹ هکتاری احداث خواهد شد. این شهربازی یکی از پروژه‌هایی است که با هدف کاهش وابستگی به نفت و گاز و ترویج گردشگری در برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی قرار می‌گیرد.

 

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *