logo03

۷ مدل خودروی نیسان به‌زودی در بازار ایران

۷ مدل خودروی نیسان به‌زودی در بازار ایران
7 خودرو نیسان شامل ایکس تریل، قشقایی، جوک، آلتیما، سنترا، ورسا و لیف به‌زودی به بازار ایران عرضه می‌شوند. در ادامه با مشخصات این خودروهای وارداتی Nissan آشنا می‌شویم
کامران حیدری

دنیای پردازش آنلاین: خبرها حاکی از آن است که شرکت نامی خودرو پیشرو به‌عنوان نماینده رسمی نیسان در ایران برای واردات ۵ هزار دستگاه از محصولات این خودروساز ژاپنی اقدام کرده است و قصد دارد به‌زودی آنها را به بازار ایران عرضه کند. همچنین نمایندگی‌های این شرکت در شهرهای آمل، شرایط، مشهد، تبریز و تهران فعال هستند.

به گزارش گجت نیوز با توجه به تحریم‌ها و این‌که شرکت‌های واردکننده نمی‌توانند به‌شکل مستقیم با خودروسازانی چون نیسان همکاری کنند، محصولات نیسان با مونتاژ چین روانه بازار ایران خواهند شد. نیسان طی همکاری با کارخانه‌های مشترک با دانگ فنگ، سالانه حدود ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو در چین تولید می‌کند.

طبق گزارش‌ها، شرکت نامی خودرو پیشرو به‌زودی ۷ خودرو نیسان شامل ایکس تریل، قشقایی، جوک، آلتیما، سنترا، ورسا و لیف را به‌زودی به بازار ایران عرضه خواهد کرد. 

نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳

نیسان ایکس تریل 2023 در ارزان‌ترین نسخه خود به یک موتور 2.5 لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 180 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس CVT نیز قدرت تولید شده از این پیشرانه را به چرخ‌ها می‌رساند. این خودرو در بازارهای جهانی با قیمت 25 هزار دلار به فروش می‌رسد، اما مدل مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با سیستم دو دیفرانسیل قیمت بیشتری دارد.

نیسان ایکس تریل که در برخی بازارها با نام روگ شناخته می‌شود با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT خود می‌تواند ظرف مدت 10 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو به‌ازای هر 100 کیلومتر حدود 8 لیتر سوخت مصرف می‌کند. ضمن این‌که نسخه 1.5 لیتری توربوشارژ این خودرو قدرتی برابر با 200 اسب بخار و گشتاور 305 نیوتن‌متر را به‌همراه داشته و شتاب صفر تا 100 آن نیز حدود 8 ثانیه است.

نیسان قشقایی ۲۰۲۳

نیسان قشقایی یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای نیسان در بازارهای جهانی محسوب می‌شود که قیمت پایه آن به ۲۲ هزار دلار می‌رسد. همچنین نسخه پایه و ارزان این خودرو از فناوری هیبرید نیز بهره می‌برد.

این خودرو به یک پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوشارژ هیبرید مجهز شده که قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. این خودرو ظرف مدت ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیز حدود لیتر سوخت مصرف می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نیسان جوک ۲۰۲۳

نیسان جوک در نسل‌های قبلی نیز در بازار ایران حضور داشته و اکنون با قیمت ۱۸ هزار دلاری خود قرار است با مونتاژ چین به بازار ایران راه پیدا کند. همچنین این خودرو جزو یکی از کم‌مصرف‌ترین محصولات نیسان نیز به‌شمار می‌رود.

نیسان جوک ۲۰۲۳ در نسخه پایه به یک موتور ۱ لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر را تولید کند. این نسخه ظرف مدت ۱۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیز مصرف سوخت ۵ لیتری را به‌همراه دارد.

مدل ۱.۶ لیتری هیبرید این شاسی بلند ژاپنی نیز قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن‌متر بوده و ظرف مدت ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این نسخه نیز به‌ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

نیسان آلتیما ۲۰۲

نیسان آلتیما که در بازارهای جهانی به‌عنوان رقیب هوندا آکورد و تویوتا کمری محسوب می‌شود حدود ۲۷ هزار دلار قیمت دارد و با موتورهای مختلف در نسخه دو دیفرانسیل روانه بازارهای جهانی می‌شود.

نسخه ارزان این خودرو به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که قدرتی برابر با ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۴ نیوتن‌متر را به‌همراه دارد. این خودرو ظرف مدت ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نیسان سنترا ۲۰۲۳

نیسان سنترا ۲۰۲۳ نیز به‌عنوان رقیب هوندا سیویک و تویوتا کرولا با قیمت پایه ۲۲ هزار در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. کارخانه‌های تایوان، مکزیک و چین نسل جدید این سدان سایز متوسط نیسان را از سال ۲۰۱۹ تا به امروز تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 198 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT ایکس ترونیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

سنترا ظرف مدت ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و مصرف سوخت آن نیز به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸ لیتر خواهد بود. ضمن این‌که حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

خودرو نیسان ورسا ۲۰۲۳

نیسان ورسا 2023 با گیربکس اتوماتیک CVT و با قیمت 17 هزار دلار به‌عنوان ارزان ترین سدان نیسان در بازارهای جهانی شناخته می‌شود. ضمن این‌که نسخه دنده دستی آن نیز با قیمت 16 هزار دلار به فروش می‌رسد.

این خودرو به یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. این خودرو به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش حدود ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند و ظرف مدت ۱۰ تا ۱۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

خودرو نیسان لیف ۲۰۲۳

نیسان لیف ۲۰۲۳ به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای برقی این خودروساز محسوب می‌شود که با قیمت ۲۹ هزار دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. این خودرو به‌دلیل ماهیت الکتریکی خود از تخفیف مالیات و عوارض واردات نیز بهره‌مند خواهد شد.

نیسان لیف در نسخه پایین‌رده از یک پیشرانه برقی محرک جلو بهره می‌برد که قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر را به‌همراه دارد. این خودرو با وزن ۱.۵ تنی خود ظرف مدت ۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده ست.

نسخه ارزان نیسان لیف ۲۰۲۳ به باتری ۴۰ کیلووات ساعتی مجهز شده که با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی برابر با ۳۰۰ کیلومتر را بپیماید. البته مدل‌های قوی‌تر این خودرو دارای برد ۴۰۰ کیلومتری هستند.

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *