logo03

ویژگی‌های شخصیتی بنیانگذاران موفق

ویژگی‌های شخصیتی بنیانگذاران موفق
ماجراجویی، اعتماد به نفس و سرزندگی سه ویژگی مهم شخصیتی بنیانگذاران استارت‌آپ‌های موفق است. به طور کلی، ویژگی های شخصیتی کلیدی که در موفق ترین کارآفرینان یافت می شود، شامل عشق به تنوع و تازگی و استعداد برای ماجراجویی و شروع چیزهای جدید است. آنها همچنین تمایل دارند در مرکز توجه قرار گیرند و سطوح پایین‌تری از فروتنی را نشان دهند. علاوه بر این، اشتیاق خاص و سطح فعالیت بالایی در آنها دیده می شود
علی غفاری مرندی

دنیای پردازش آنلاین: به گزارش interestingengineering، یک مطالعه جدید ویژگی‌های شخصیتی مهمی را نشان می‌دهد که بنیانگذاران موفق استارت‌آپ‌ها در آن‌ها مشترک هستند. هوش مصنوعی با محققی صحبت کرده که بیش از 20000 استارت‌آپ را تجزیه و تحلیل کرده تا بفهمد برای یک استارت‌آپ موفق چه چیزی لازم است.

این مطالعه نشان می‌دهد که بسیاری از بنیان‌گذاران موفق استارت‌آپ ویژگی‌های شخصیتی خاصی دارند که احتمال شکوفایی شرکت‌هایشان را افزایش می‌دهد. مطمئناً مزایایی وجود دارد که به افراد اجازه رقابت را می دهد، اما نتایج این مطالعه نشان می دهد که داشتن ویژگی های شخصیتی خاص می تواند کلید ایجاد یک تجارت بسیار موفق باشد.

این ویژگی ها همچنین ممکن است برای سرمایه گذاران بالقوه مفید باشد که در تلاش هستند تصمیم بگیرند که آیا کسب و کاری که می خواهند ثروت خود را در آن سرمایه گذاری کنند نتیجه خواهد داد یا خیر.

چه ویژگی های شخصیتی برای بنیانگذاران کسب و کار مهم است؟

این مطالعه که توسط گروهی از محققان دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) سیدنی، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) و دانشگاه ملبورن انجام شد،  نشان می‌دهد که در واقع یک شخصیت واحد برای «بنیان‌گذاران» وجود ندارد. در واقع، دانشمندان شش تیپ شخصیتی مختلف را شناسایی کرده‌اند که بنیان‌گذاران قدرتمند عموماً مشترک هستند و نشان می‌دهد که داشتن یک گروه «متنوع از نظر شخصیتی» می‌تواند برای استارت‌آپ‌ها کاملاً مفید باشد.

ماجراجویی، اعتماد به نفس و سرزندگی سه ویژگی مهم شخصیتی بنیانگذاران موفق استارت‌آپ‌ها است. به طور کلی، ویژگی های شخصیتی کلیدی که در موفق ترین کارآفرینان یافت می شود شامل عشق به تنوع و تازگی و استعداد برای ماجراجویی و شروع چیزهای جدید است. آنها همچنین تمایل دارند در مرکز توجه قرار گیرند و سطوح پایین‌تری از فروتنی را نشان دهند. علاوه بر این، اشتیاق خاص و سطح بالایی از فعالیت در آنها دیده می شود.

برای این مطالعه، محققان هزاران شرکت تحت رهبری بنیانگذاران را مورد بررسی قرار دادند و با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشین، زبان و فعالیت در حساب‌های توییتر (اکنون X) آنها را تجزیه و تحلیل کردند. آنها سپس پروفایل‌های شخصیتی را با اطلاعاتی از بزرگترین پایگاه داده استارت‌آپی، Crunchbase مقایسه کردند تا ببینند که چگونه ویژگی های شخصیتی بنیانگذاران با موفقیت تجاری مرتبط است.

چیزی که محققان مشاهده کردند این بود که شخصیت اکثر بنیانگذاران موفق استارت آپ به طور قابل توجهی با افراد عادی متفاوت بود. این یک مدل پرکاربرد از شخصیت انسان است که با پذیرش تجربیات، برونگرایی، وظیفه‌شناسی، روان پریشی و موافق بودن سروکار دارد.

گفت‌وگو با یک محقق

هوش مصنوعی با پروفسور «پل ایکس مک کارتی» (Paul X. McCarthy)، نویسنده اصلی این مطالعه و استادیار دانشگاه نیو ساوت ولز در سیدنی صحبت کرد. پروفسور مک کارتی توضیح داد که چگونه دانشمندان از یادگیری ماشینی برای ارزیابی شخصیت بنیانگذاران استارتاپ استفاده کردند.

او گفت که آنها با استفاده از پایگاه داده صنعت Crunchbase، بنیانگذاران 25000 شرکت در سراسر جهان (از جمله غول هایی مانند آمازون، توییتر، تسلا موتورز و بسیاری دیگر) را شناسایی کردند.

آنها سپس بنیان‌گذارانی را که در توییتر فعال بودند شناسایی کردند و از نمونه بزرگی از متن توییت‌های خود به عنوان ورودی استفاده کردند. یک الگوریتم یادگیری ماشینی از توییت ها برای استنباط هر یک از ویژگی های شخصیتی آنها در 30 جنبه استفاده کرد.

همانطور که مک کارتی توضیح می‌دهد، استنباط شخصیتی به کمک یادگیری ماشینی با استفاده از داده‌های متنی از رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک و سایر منابع از نظر علمی به اندازه بررسی‌های همسرش دقیق است.

او همچنین به محدودیت‌های بالقوه چنین رویکردی اشاره کرد، از جمله اینکه افراد ممکن است شخصیت عمومی خاصی را برای پست‌های توییتر اتخاذ کنند. آیا پست های آنها واقعاً نشان دهنده شخصیت آنهاست؟ مک کارتی معتقد است که پنهان کردن اینکه واقعاً چه کسی هستید دشوار است.

او همچنین گفت که تحقیقات قبلی توسط همکارانش در استنفورد در سال 2015 نشان داد که پیش‌بینی‌های شخصیتی مبتنی بر رایانه چقدر خوب کار می‌کنند و در واقع دقیق‌تر از ارزیابی‌های همکاران، دوستان و خانواده هستند و از نظر دقت با قضاوت‌های همسر قابل مقایسه هستند.

مهمترین ویژگی های بنیانگذاران چیست؟

این تحقیق ویژگی‌های شخصیتی را که ممکن است در میان بنیان‌گذاران موفق کسب‌وکار مهم‌تر باشد، آشکار کرد. ماجراجویی، اعتماد به نفس و سرزندگی به عنوان سه آیتم برتر معرفی شدند.

چند نفر می توانند بنیانگذاران موفقی باشند؟

پروفسور مک کارتی همچنین توضیح داد که چه تعداد از مردم در سراسر جهان ممکن است دارای ویژگی های شخصیتی باشند که می تواند آنها را بنیانگذاران موفقی کند:

«ما از یک الگوریتم زبان ماشین برای پیش بینی تعداد افراد دارای ذهنیت کارآفرینی استفاده کردیم. با بررسی یک پایگاه داده جهانی بزرگ از داده های شخصیتی دقیق در مورد بیش از 686000 نفر از بیش از 100 کشور مختلف، دریافتیم که به طور متوسط، 8.4٪ از افراد دارای ویژگی های شخصیتی هستند که با کارآفرینان موفق مطابقت دارد. لازم به ذکر است که یک تیپ شخصیتی وجود ندارد، بلکه شش نوع از آنها وجود دارد.

این آمار نشان می دهد که از هر 12 نفر، یک نفر ممکن است از نظر شخصیتی، آنچه را که لازم است برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق داشته باشد. البته همه آنها واقعاً علاقه ای به راه اندازی کسب و کار نخواهند داشت و احتمالاً خیلی‌ها این فرصت را ندارند»

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *