logo03

«هشدار اتحادیه اروپا» در خصوص نصب اپلیکیشن جام جهانی قطر

«هشدار اتحادیه اروپا» در خصوص نصب اپلیکیشن جام جهانی فوتبال قطر
مقامات اروپایی هشدار داده اند که دو اپلیکیشن معرفی شده برای جام جهانی قطر، حریم خصوصی افراد را نادیده گرفته و خطری امنیتی به همراه دارد
فرزانه طاهری

دنیای پردازش آنلاین:  مقامات اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی به علاقه مندان به فوتبال در این قاره هشدار داده اند که از دانلود اپلیکیشن های مرتبط با جام جهانی قطر خودداری کنند، زیرا این اپلیکیشن ها با قوانین حفظ حریم خصوصی مطابقت ندارند و خطرات امنیتی برای کاربران ایجاد می کنند.

در این راستا، آلمانی ها آخرین کشور اروپایی هستند که در بیانیه ای به شهروندان خود هشدار داده اند که داده های جمع آوری شده توسط دو اپلیکیشن قطری بسیار فراتر از مقدار معمول است. همچنین مشخص است که داده های جمع آوری شده توسط این دو برنامه در یک سرور مرکزی ذخیره می شود.

مقامات فرانسوی و نروژی قبلاً هشدارهای مشابهی به شهروندان خود داده بودند. در این رابطه مقامات نروژی می گویند دسترسی گسترده ای که این اپلیکیشن ها می خواهند خطرناک است و امکان نظارت دولت وجود دارد. در همین راستا مقامات فرانسوی نیز از شهروندان خود خواسته اند تا قبل از بازگشت به فرانسه این برنامه ها را حذف کنند.

پیش بینی می شود نزدیک به 1.5 میلیون نفر برای تماشای مسابقات جام جهانی به قطر سفر کنند و این کشور کوچک با انتقادات زیادی از سوی جوامع حقوق بشری مواجه است.

منبع: politico

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *