logo03

رونمایی مدیر عامل گروه شیائومی از فناوری «پایلوت» این شرکت

«لی جون» از فناوری «پایلوت» شیائومی رونمایی کرد
شیائومی رسماً در ماه مارس ۲۰۲۱ وارد صنعت خودرو‌های برقی شد و ۱۰ میلیارد دلار برای توسعه یک برند کاملاً جدید خودرو اختصاص داد و اکنون به سرعت به دنبال پشت سر گذاشتن رقبای خوداست
کامران حیدری
دنیای پردازش آنلاین: پکن، چین، 11 آگوست 2022 – گروه شیائومی به طور رسمی وضعیت توسعه فناوری پایلوت شیائومی را در اولین به‌روزرسانی تحقیق و توسعه و کارکنان از زمان اعلام ورود خود به بخش خودروهای الکتریکی هوشمند در مارس 2021، 500 روز پیش، فاش کرد. شیائومی قصد دارد 3.3 میلیارد یوان در اولین مرحله تحقیق و توسعه فناوری رانندگی خودران خود سرمایه گذاری کند و تیم تحقیق و توسعه قابل توجهی متشکل از بیش از 500 متخصص در سطح جهانی ایجاد کرده است. مجموعه ای از خریدهای ارزشمند و سرمایه گذاری های استراتژیک در شرکت های بالادستی و پایین دستی همچنین به شیائومی این امکان را داده است که به طور پیوسته قابلیت های صنعتی میان مدت تا بلندمدت خود را در زمینه رانندگی خودکار ایجاد کند.

در طی کنفرانس خبری امروز، شیائومی همچنین یک ویدیوی زنده از تست جاده‌ای از فناوری رانندگی خودران خود منتشر کرد که الگوریتم‌های پیشرفته و توانایی خود را برای مدیریت فهرست جامعی از سناریوها نشان می‌دهد. «لی جون»، بنیانگذار، رییس هیأت مدیره و مدیر عامل گروه شیائومی می گوید: «فناوری رانندگی خودران شیائومی رویکردی است که خود توسعه یافته و این پروژه فراتر از انتظارات پیشرفت کرده است.»

شیائومی از زمان اعلام ورود خود به صنعت خودروهای الکتریکی هوشمند، متعهد به ورود به حوزه رانندگی خودران است. موفقیت شرکت از طریق تخصیص منابع سنگین به تحقیق و توسعه، استخدام بهترین استعدادهای صنعت و سرمایه گذاری در شرکت های بالادستی و پایین دستی امکان پذیر شده است.

همانطور که توسط Lei Jun فاش شده است، شیائومی قصد دارد 3.3 میلیارد یوان در اولین مرحله تحقیق و توسعه فناوری رانندگی خودران خود سرمایه گذاری کند و تعداد تیم اختصاص داده شده اکنون از 500 فراتر رفته است. انتظار می رود تا پایان سال این تیم به رشد خود ادامه دهد.

«لی جون» از فناوری «پایلوت» شیائومی رونمایی کرد

 

از زمان تأسیس رسمی در سال گذشته، تیم رانندگی خودران شیائومی بسیاری از متخصصان برتر صنعت را جذب کرده است. در حال حاضر این بخش شامل 50 کارشناس صنعت است که ستون فقرات تیم را تشکیل می‌دهند، و یک تیم آموزشی استثنایی در سطح وسیع، با بیش از 70 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا. اعضای اصلی تیم تجربه کار برای برخی از مشهورترین شرکت ها در زمینه هوش مصنوعی را دارند.

تخصص حرفه‌ای آن‌ها همه زمینه‌های لازم برای توسعه فناوری رانندگی خودران شیائومی را پوشش می‌دهد، از جمله: حسگرها، تراشه‌ها، الگوریتم‌ها، شبیه‌سازی، زنجیره ابزار، پلتفرم داده و موارد دیگر.

شیائومی استارتاپ رانندگی خودران Shendong Technology را به طور کامل خریداری کرده تا تخصص فنی و استعداد خود در زمینه رانندگی خودکار را افزایش دهد.

علاوه بر این، شیائومی همچنین متعهد به ایجاد قابلیت‌های صنعتی استراتژیک میان‌مدت تا بلندمدت با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یوان در بیش از ده شرکت بالادستی و پایین‌دستی در زمینه رانندگی خودکار است.

این شرکت ها دسته بندی های مختلفی مانند سنسورهای هسته، محرک های هسته، کنترل کننده های دامنه و غیره را پوشش می دهند.

در یک ویدیوی نمایشی، خودروی آزمایشی شیائومی رانندگی دقیق، ایمن و هوشمند را در چندین سناریو از جمله دوربرگردان، دوربرگردان و رانندگی مداوم در سراشیبی به نمایش گذاشت.

لی جون همچنین اشاره کرد که شیائومی قصد دارد در مرحله اول توسعه فناوری رانندگی خودران، ناوگانی متشکل از 140 خودروی آزمایشی ایجاد کند. آنها با هدف تبدیل شدن به یک رهبر در صنعت خودروهای برقی هوشمند در سال 2024 به صورت جداگانه در سراسر کشور آزمایش خواهند شد.

جدای از استفاده از منابع داخلی، تیم خودروی شیائومی همچنین از چندین تیم دیگر در داخل شیائومی، مانند آزمایشگاه هوش مصنوعی شیائومی، تیم دستیار هوش مصنوعی شیائومی و تیم دوربین گوشی هوشمند پشتیبانی قوی دریافت می‌کند تا به طور مشترک یک تجربه رانندگی خودکار پیشرفته را ایجاد کنند.

در بیش از یک سال، فناوری رانندگی خودران شیائومی به موفقیت واقعی دست یافته و به نیروی جدیدی تبدیل شده که توجه قابل توجهی را در صنعت به خود جلب کرده است.

منبع: mi

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *