logo03

«شروین پیشه‌ور» با Hyperloop One به ایستگاه آخر رسید

«شروین پیشه‌ور» با Hyperloop One به ایستگاه آخر رسید
این استارتاپ که از زمان تأسیس در سال 2014 به دنبال ایجاد راهی برای انتقال انسان از طریق لوله های بدون هوا با سرعت خطوط هوایی بوده است به پایان کار خود رسید
پدرام موسوی

دنیای پردازش آنلاین: استارت آپ حمل و نقل Hyperloop One که در سال 2014 توسط کارآفرین ایرانی «شروین پیشه‌ور» تأسیس شد و قصد داشت مردم را با سرعت خطوط هوایی از طریق لوله های بدون هوا جابه جا کند، رسما تعطیل می شود.

به گزارش بلومبرگ، این شرکت اکنون دارایی های خود را می فروشد و همچنین با تعطیلی دفاتر خود، کارکنان خود را نیز اخراج می کند. سپس در پایان سال، هایپرلوپ وان رسما تعطیل می شود و در آن زمان تمام مالکیت معنوی آن به سهامدار اصلی آن، DP World، منتقل می شود.

هایپرلوپ وان؛ از آغاز تا پایان

شروین پیشه‌ور

Hyperloop One از زمان آغاز به کار خود در سال 2014 تقریباً 450 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. همچنین از سال 2017 تا 2022، به دلیل سرمایه گذاری «ریچارد برانسون» در گروه ویرجین، این شرکت به عنوان Virgin Hyperloop One شناخته شد.

با این حال، در سال 2022، ویرجین تصمیم گرفت از برنامه های خود برای حمل مسافر صرف نظر کند و تنها بر ساخت یک سرویس بار تمرکز کند. Hyperloop One همچنین در اوایل سال گذشته بیش از 100 کارمند خود را به دلیل تغییر در اولویت‌ها اخراج کرد.

در حالی که هنوز استارت‌آپ‌هایی در تلاش برای ساخت پروژه هایپرلوپ هستند، تعطیلی یکی از بزرگترین شرکت‌ها در این زمینه تا حدی پایان رؤیایی است که «ایلان ماسک» در سال 2013 آغاز کرد.

ماسک در آن زمان این نظریه را مطرح کرد که کپسول های آلومینیومی آیرودینامیک پر از مسافر یا محموله را می توان از طریق یک لوله تقریباً بدون هوا با سرعت تا 1223 کیلومتر در ساعت به حرکت درآورد. این لوله‌ها می‌توانند در داخل یا بین شهرها ساخته شوند و به گفته ماسک، می توانند نحوه زندگی، کار، تجارت و سفر ما را تغییر دهند.

ماسک اکنون با شرکت خود The Boring Company در حال حفر تونل‌های زیرزمینی در لاس وگاس است.

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *