logo03

حل معضل گرسنگی در جهان با دانه های جادویی بیل گیتس!

حل معضل گرسنگی در جهان با دانه های جادویی بیل گیتس!
بیل گیتس ادعا می کند دانه های جادویی که سازگار با تغییرات آب و هوایی و مقاومت در برابر آفات کشاورزی طراحی شده اند، به حل گرسنگی جهان کمک خواهند کرد

دنیای پردازش آنلاین: بیل گیتس خواستار سرمایه گذاری بیشتر در محصولات مهندسی شده است که می توانند با تغییرات آب و هوایی سازگار شوند و در برابر آفات کشاورزی مقاومت کنند تا گرسنگی جهان را حل کند.

در آخرین گزارش سالانه دروازه بانان از بنیاد بیل و ملیندا گیتس، گیتس می گوید بحران جهانی گرسنگی آنقدر عظیم است که کمک های غذایی نمی تواند به طور کامل این مشکل را برطرف کند. 

او استدلال می کند آنچه نیز مورد نیاز است، نوآوری در فناوری کشاورزی است که می تواند به معکوس کردن بحران کمک کند.

گیتس به طور خاص به پیشرفتی اشاره می کند که او آن را «دانه های جادویی» می نامد – از جمله ذرتی که در برابر آب و هوای گرم تر و خشک تر مقاوم تر است و و نوعی برنج که به گذراندن زمانی کمتر از سه هفته در مزرعه نیاز دارد.

«دوریس مویا»، 45 ساله، 2 مارس 2021، یک بلال از ذرت بذر ذرت بازیافتی را با بلال های بزرگتر محصول دانه ذرت هیبریدی و مقاوم در برابر آب و هوا در ماچاکوس، کنیا مقایسه می کند

او استدلال می کند  این نوآوری ها موجب افزایش بهره وری کشاورزی با وجود تغییر آب و هوا خواهد شد.

با این حال، او ادعا می کند که بودجه تحقیق و توسعه برای نوآوری های جدید مانند دانه های جادویی در مقایسه با هزینه های کمک غذایی بسیار ناچیز است.

گیتس در این گزارش می‌گوید:

«خوب است که مردم می‌خواهند از گرسنگی نکشیدن همنوعان خود در زمانی که درگیری‌هایی مانند اوکراین باعث قطع عرضه غذا می‌شود، جلوگیری کنند، اما ما همچنین باید بدانیم که این بحران‌ها نشانه‌های یک مشکل عمیق‌تر هستند. ببسیاری از کشورها هنوز به اندازه کافی محصول پرورش نمی‌دهند و تغییرات آب و هوایی کشاورزی را حتی سخت تر می کند. این چالش با کمک های مالی حل نمی شود. این نیاز به نوآوری دارد.»

بنیاد بیل و ملیندا گیتس بزرگ‌ترین بنیاد خصوصی در جهان است و بیشتر به دلیل فعالیت هایش در زمینه سلامت جهانی از جمله واکسن ها شناخته شده است.

این بنیاد به شکل کنونی خود در سال 2000 و پس از اینکه گیتس از سمت مدیرعاملی خود در مایکروسافت، غول فناوری که او یکی از بنیانگذاران آن بود، ترک کرد، آغاز شد.

این بنیاد سرمایه گذاری زیادی در فناوری کشاورزی، از جمله نوعی از دانه های ذرت که در دماهای بالاتر و در شرایط خشک تر رشد می کند، به نام DroughtTEGO انجام داده است.

این بذرها برای اولین بار تحت برنامه ای از بنیاد فناوری کشاورزی آفریقا توسعه یافتند که بنیاد گیتس از سال 2008 تاکنون 131 میلیون دلار به آن کمک کرده است.

به گفته Candid، سازمان غیرانتفاعی که در مورد کمک های بشردوستانه تحقیق می کند، از آن زمان، این بنیاد 1.5 میلیارد دلار برای کمک های مالی متمرکز بر کشاورزی در آفریقا هزینه کرده است.

گیتس به پتانسیل مدل‌سازی پیش‌بینی‌کننده اشاره می‌کند – استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش توالی‌های ژنومی محصولات به همراه داده‌های محیطی و ایجاد چشم‌اندازی مبتنی بر داده از اینکه مزارع در آینده چگونه باید باشند.

از این مدل کامپیوتری، محققان می توانند گونه گیاهی بهینه را برای یک مکان خاص شناسایی کنند. یا می توانند برعکس این کار را انجام دهند: مکان بهینه برای رشد یک محصول خاص را مشخص کنند.

این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است، اما مدل‌های پیش‌بینی مشابه – که برای مثال پیش‌بینی می‌کنند مزارع ممکن است توسط گونه‌های مهاجم یا بیماری‌های زراعی آسیب ببینند – قبلاً نتایج عظیمی را مشاهده کرده‌اند.

منبع: dailymail

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *