logo03

اجساد بیگانگان فضایی «تقلبی» از آب درآمدند!

اجساد بیگانگان فضایی «تقلبی» از آب درآمدند!
برخی از محققان ادعا می کنند که دو «موجود غیرانسانی» که در یک جلسه رسمی در کنگره مکزیک به نمایش گذاشته شده اند، ترکیبی از استخوان‌های انسان و حیوان هستند که با چسب و پوست تقلبی به هم متصل شده‌اند
فرزانه طاهری

دنیای پردازش آنلاین: به گزارش wired جلسه استماع بشقاب پرنده در کنگره مکزیک که شامل ارایه‌ی بقایای موجودات غیرانسانی -بیگانگان فضایی- بود، با واکنش سریع بین المللی در روز پنجشنبه مواجه شد و منتقدان آن را جعلی خواندند، وهمچنین سؤالاتی توسط مقامات در پرو، جایی که نمونه‌ها برای اولین بار دیده شدند نیز پرسیده شد.

«جیمی مائوسان» (Jaime Maussan)، روزنامه‌نگار مکزیکی و علاقه‌مند به بشقاب پرنده‌ها، در جلسه روز سه‌شنبه، دو «جسد» کوچک در جعبه‌ها را به سیاستمداران نشان داد که هر کدام با ظاهری سه انگشت در هر دست و سرهای کشیده بودند. او ادعا کرد که آنها در سال 2017 در پرو پیدا شده اند و به هیچ گونه حیات زمینی مرتبط نیستند.

موسان در گذشته نیز ادعاهای جنجالی مشابهی را مطرح کرده بود. فیلم از جلسه استماع کنگره، که اولین جلسه در نوع خود در مکزیک است، کنجکاوی بین‌المللی و همچنین انتقادهای قابل توجهی را برانگیخته است.

«رایان گریوز» (Ryan Graves)، یک خلبان سابق نیروی دریایی ایالات متحده، که همچنین در جلسه استماع حضور داشت تا تجربه شخصی خود را از دیدن پدیده های هوایی ناشناخته UAP به اشتراک بگذارد، انتقاداتی را ارایه کرد. گریوز در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) گفت:

«جلسه دیروز یک گام بزرگ به عقب برای این موضوع بود. من عمیقاً از این شیرین کاری بی دلیل ناامید هستم»

گریوز در جلسات استماع کنگره ایالات متحده در مورد پدیده های هوایی غیرقابل توضیح در ماه ژوئیه شرکت کرد و گفت که مشاهده پدیده های هوایی غیرقابل توضیح به شدت کمتر گزارش شده است.

مائوسان در این ارایه گفت که نمونه‌های بیگانگان فضایی در نزدیکی خطوط باستانی نازکا در پرو کشف شده اند و توسط دانشگاه ملی مکزیک تاریخ گذاری کربنی دارند و تخمین زده می شود که حدود 1000 سال قدمت داشته باشند. او ادعا کرد که آنها هیچ ارتباطی با زندگی روی زمین ندارند.

«لسلی اورتیاگا» (Leslie Urteaga)، وزیر فرهنگ پرو گفت که هیچ مؤسسه علمی در این کشور امریکای جنوبی بقایای بقایای آن را غیرانسانی تشخیص نداده است و این سؤال را مطرح کرد که چگونه این نمونه ها پرو را ترک کردند.

اورتیاگا اواخر روز چهارشنبه با اشاره به مائوسان و همکارانش به خبرنگاران گفت:

«شکایت کیفری از سوی وزارت فرهنگ علیه برخی از افرادی که با این افراد ارتباط داشتند، تشکیل شده است»

مائوسان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با رویترز گفت که منتقدان او هنوز مدرکی برای مقابله با ادعاهای او ارایه نکرده اند. آنچه آنها می خواهند این است که قدرتی را که این کشف به ارمغان می آورد، از بین ببرند، اما فقط با شهادت، با بازجویی و بدون مدرک. ما سال هاست که در حال تحقیق هستیم.

در یک کنفرانس مطبوعاتی پنجشنبه، مقامات ناسا هنگام انتشار گزارش خود در مورد توصیه هایی برای کمک به پنتاگون در شناسایی و بررسی پدیده های هوایی ناشناخته، سؤالاتی را در مورد رونمایی مکزیکی مطرح کردند.

«دیوید اسپرگل» (David Spergel)، رییس سابق دپارتمان اخترفیزیک دانشگاه پرینستون و نویسنده اصلی این گزارش، گفت که از ماهیت نمونه ها اطلاعی ندارد اما خواستار شفافیت آن شد. او گفت:

«اگر چیز عجیبی دارید، نمونه‌هایی را به جامعه علمی جهان بدهید تا بررسی شوند»

همچنین یورونیوز درباره تاریخچه موسان نوشت که او در سال 2017 چنین ادعایی را مطرح کرده بود، اگرچه دادستان در گزارشی در رد ادعای او اعلام کرد که اجساد تازه ساخته شده اند و با مخلوطی از کاغذ و چسب پوشانده شده اند تا شبیه روی پوست ظاهر شوند.

روز چهارشنبه، «جولیتا فیرو» (Julita Fierro)، محقق مؤسسه نجوم در دانشگاه ملی خودمختار مکزیک، از جمله اولین کسانی بود که در مورد این کشف شک کرد و گفت بسیاری از جزییات در مورد اجساد بی معنی هستند.

وی با رد ادعای محققان مبنی بر تایید این اجساد توسط دانشگاه ملی خودمختار مکزیک، کشف فرضی آنها را نادرست دانست و افزود:

«دانشمندان به فناوری پیشرفته‌تری نسبت به اشعه ایکس نیاز دارند تا تشخیص دهند که این اجساد به اصطلاح غیرانسانی هستند یا خیر»

 

مطالب جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *