logo03

کاهش روند تصاعد دی اکسید کربن در بریتانیا

 

میزان تصاعد دی اکسید کربن در بریتانیا به سطحی که آخرین بار در سال ۱۸۹۰ ثبت شد کاهش پیدا کرده است، زمانی که برای اولین بار در فوتبال پنالتی زده شد. میزان تصاعد دی اکسید کربن در سال ۲۰۱۷ در این کشور ۲.۶ درصد کاهش یافت که تا حدود زیادی به دلیل کاهش ۱۹ درصدی استفاده از زغال برای تولید انرژی بود

 

میزان تصاعد دی اکسید کربن در بریتانیا به سطحی که آخرین بار در سال ۱۸۹۰ ثبت شد کاهش پیدا کرده است، زمانی که برای اولین بار در فوتبال پنالتی زده شد.

میزان تصاعد دی اکسید کربن در سال ۲۰۱۷ در این کشور ۲.۶ درصد کاهش یافت که تا حدود زیادی به دلیل کاهش ۱۹ درصدی استفاده از زغال برای تولید انرژی بود.

به گفته وبسایت “کربن بریف” که در زمینه محیط زیست فعالیت می کند در سال ۲۰۱۶ هم مصرف زغال ۵۲ درصد کاهش یافته بود که افتی ۵.۸ درصدی در میزان تصاعد دی اکسید کربن را به دنبال داشت.

این ارقام از این جهت چشمگیر است که تصاعد ناشی از اتومبیل ها همچنان درحال افزایش است.

این تحلیل بر ارقام دولت از میزان مصرف انرژی استوار است. دولت بریتانیا نیز به زودی در ماه مارس تخمین هایش از میزان دی اکسید کربن را منتشر خواهد کرد.

آمارهای سال پیش وبسایت “کربن بریف” دقیق از آب درآمده بود.

آمار امسال نشان می دهد کل دی اکسید کربن تولیدی بریتانیا اکنون ۳۸ درصد پایین تر از سال ۱۹۹۰ است.

این میزان از سال ۲۰۱۲ تاکنون به طور پیوسته درحال کاهش بوده که به خصوص در سال ۲۰۱۴ و سال ۲۰۱۶ چشمگیر بود.

در این سال ها مصرف نفت و بنزین کمی افزایش یافت اما آنقدر نبود که افت دی اکسید کربن سایر سوخت ها را خنثی کند.

 

نیروگاه فری بریج
تصاعد دی اکسید کربن نیروگاه ها کاهش اما اتومبیل ها افزایش یافته

لئو هیکمن، سردبیر “کربن بریف” به بی بی سی گفت: “این داده ها نشانگر اثر چشمگیری است که افت سریع نیروگاه های زغالی بر تصاعد دی اکسید کربن در بریتانیا دارد.”

“این افت به اندازه ۲۰۱۶ نبود اما در سال ۲۰۱۷ در کنار زغال مصرف گاز هم به دلیل زمستان ملایم تر پایین آمد.”

او می گوید برای آنکه بریتانیا به اهداف توافق پاریس برسد باید این روند را حفظ یا حتی تسریع کند.

یکی از مشکلات دولت افزایش میانگین تصاعد اتومبیل هایی است که تازه وارد بازار می شوند. این اولین بار از سال ۲۰۰۰ است که میزان تصاعد کربن اتومبیل های جدید بالا می رود.

این روند دو دلیل دارد: یکی پرهیز مردم از خریداری اتومبیل های دیزلی به دلیل نگرانی از آلودگی دود در شهرها و دیگری تمایل تولیدکنندگان به ساخت اتومبیل های شاسی بلند (اس یو وی).

مطالب جدید