logo03

فیسبوک: ضربه سنگین بیماری کرونا به کسب درآمد از تبلیغات

 

مقام‌های فیسبوک می‌گویند با وجود رشد آمار کاربران فعال، میزان درآمد از تبلیغات با کاهش چشمگیری همراه بوده است

 

به گزارش دنیای پردازش به نقل از زومیت پس از گسترش بیماری کرونا، بسیاری از مردم در سراسر نقاط جهان به‌صورت خودجوش یا به دستور مقام‌های دولتی به خودقرنطینگی دست زدند. بسیاری از شرکت‌ها نیز از کارکنانشان خواستند به‌صورت دورکاری از خانه به فعالیتشان ادامه دهند. چندی پیش، خبری منتشر شد که افزایش دورکاری از خانه به بازار لوازم جانبی کامپیوتر رونق و آمار فروش محصولاتی ازجمله نمایشگر و ماوس و کیبورد را افزایش داده است. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد فیسبوک با وجود افزایش آمار کاربران، به کاهش درآمد حاصل از تبلیغات دچار شده است.

الکس شولتز، یکی از مقام‌های فیسبوک، اعلام کرد:

از بسیاری از خدماتمان که تعداد کاربران آن‌ها در حال رشد است، درآمدی کسب نمی‌کنیم و در بسیاری از کشورها که دولت‌ها برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا اقدامات سخت‌گیرانه‌ای انجام داده‌اند، با افت درآمد حاصل از تبلیغات روبه‌رو شده‌ایم.

از نرم‌افزارهای فیسبوک که تعداد کاربران فعال آن با رشد چشمگیری همراه بوده‌اند، می‌توان به پیام‌رسان واتساپ و فیسبوک مسنجر اشاره کرد. شبکه‌ی مجازی اینستاگرام و فیسبوک نیز شاهد حضور فعال کاربران بی‌شماری بوده‌اند؛ با‌این‌حال، افزایش کاربران فعال در نرم‌افزارها و شبکه‌های مجازی فیسبوک گویا به رشد درآمد این شرکت کمکی نکرده است.

 

کاهش تبلیغات فیسبوک به خاطر شیوع بیماری کرونا

 

مقام‌های فیسبوک می‌گویند در برخی از کشورها که شیوع بیماری کرونا با رشدی فزاینده همراه بوده است، تعداد پیام‌های ارسالی ازطریق پیام‌رسان‌ها با رشدی ۵۰ درصدی مواجه شده و تعداد ارسال پیام‌های صوتی و تماس‌های تصویری در واتساپ و فیسبوک مسنجر نیز به دوبرابر افزایش یافته است. در گزارش منتشر فیسبوک، به آمار کشور ایتالیا اشاره شده که زمان صرفه‌شده‌ی کاربران روی اپلیکیشن‌های این شرکت از زمان شیوع بیماری کرونا با رشدی ۷۰ درصدی همراه بوده است.

آمار مشاهده ویدئوها در اینستاگرام و فیسبوک لایو نیز در هفته‌ی گذشته به دوبرابر افزایش یافته و ارسال پیام نیز رشدی ۵۰ درصدی تجربه کرده است. درادامه، گزارش‌های فیسبوک نشان می‌دهد آمار تماس‌های گروهی سه‌نفره یا بیشتر درمقایسه‌با ماه گذشته ۱۰ برابر شده و گویا کاربران زمان بیشتری با یکدیگر تماس برقرار می‌کنند. افزایش آمار کاربران فشار سنگینی به سرورهای فیسبوک آورده است؛ ولی کاهش میزان درآمد درکنار افزایش هزینه‌ی ارائه خدماتی پایدار و بدون قطعی به فیسبوک ضربه سنگینی وارد می‌کند.

مطالب جدید