logo03

پرینترهای 3بعدی در مریخ پناهگاه می سازند

زیستگاه اولین فضانوردان به مریخ را می توان با استخراج و تصفیه فلزات از خاک،چاپ سه بعدی کرد
ناسا اکنون نقشه راه انتقال انسان به مریخ را مشخص کرده است و استفاده ساکنان سیاره سرخ از منابع طبیعی آن یکی از زیرشاخه های برنامه این سازمان فضایی است

دنیای پردازش آنلاین: با در نظر گرفتن هزینه های ارسال تدارکات به مریخ، احتمالاً به این نتیجه خواهید رسید که اولین مهاجران انسانی به سیاره سرخ باید تا تا حد امکان سبک سفر کنند.
اما از سوی دیگر، ساخت پناهگاه در آنجا نیازمند ابزار و تجهیزات زیادی است که باید از سیاره زمین به مریخ منتقل شوند. بنابراین، ناسا و دانشگاه مرکزی فلوریدا (UCF) در حال توسعه روشی برای استخراج فلز از خاک مریخ و استفاده از آن به عنوان ماده خام برای چاپگرهای سه بعدی هستند.
لازم به ذکر است ناسا اکنون نقشه راه انتقال انسان به مریخ را مشخص کرده است و استفاده ساکنان سیاره سرخ از منابع طبیعی آن یکی از زیرشاخه های برنامه این سازمان فضایی است.
روشی که تیم ناسا و UCF در حال مطالعه آن هستند به عنوان “الکترولیز سنگ مذاب” شناخته می شود و روشی برای ساخت سازه ها از منابع محلی ایجاد می کند.
بر این اساس سنگ فولدر در محفظه ای با دمای 1650 درجه سانتیگراد قرار می گیرد و پس از آن فلز موجود در خاک مریخ با الکترولیز ذوب می شود که به عنوان فرآورده جانبی مقداری اکسیژن نیز تولید می کند. فضانوردان سپس می توانند با استفاده از فلز مذاب به عنوان “جوهر” چاپگر سه بعدی، قطعات و قطعات پناهگاه را تولید و مونتاژ کنند.
لازم به ذکر است که ناسا اعتراف کرده است که با انتقال تجهیزات کمتر به مریخ می توان هزینه ها را تا 100 هزار دلار به ازای هر کیلوگرم کاهش داد.

منبع: newatlas

مطالب جدید