logo03

خطر نفوذ در کنتورهای هوشمند

خطر نفوذ در کنتورهای هوشمند
خطر نفوذ در کنتورهای هوشمند ، به گفته پلیس فتا اگر از کنتور هوشمند برای اندازه‌گیری و نظارت بر مصرف برق خود استفاده می‌کنید، باید بدانید که در معرض خطرات امنیتی هستید

دنیای پردازش آنلاین: بر اساس گزارشی که اخیرا مرکز امنیت اینترنت دانشگاه کانبرا (Canberra) منتشر کرد، هکر‌ها می‌توانند وارد کنتور شما شده، مصرف برق شما را بررسی کنند و بفهمند که چه زمانی خانه شما برای مدتی خالی است.

«نیبجل فیر» رییس سابق مرکز جرایم الکترونیک استرالیا در مصاحبه با ABC عنوان کرد که دستگاه‌هایی که بدون تمهیدات امنیتی توکار ساخته می‌شوند، یعنی قابلیت تنظیم گذرواژه و آپدیت سیستم عامل خود را ندارند (مانند کنتورهای قدیمی)، دستگاه‌های امنی هستند.

کنتورهای آب و گاز، معمولا یک-طرفه هستند. به عبارت دیگر فقط اطلاعات را برای ارایه‌دهنده سرویس (شرکت آب یا گاز) ارسال می‌کنند. اما بر اساس این گزارش، اغلب کنتورهای برق دارای ارتباط دو-طرفه هستند و همین امر باعث می‌شود با خطر هکر‌ها مواجه باشند. پیش از این، هکرهای پورتوریکویی کنتورهای هوشمند را هک کرده­ و با برنامه­ نویسی، ۷۵ درصد از هزینه قبض مشترکین را کم کرده بودند.

 

“فیر” همچنین عنوان کرد که هکر‌ها می‌توانند با هک کنتورهای هوشمند شما، به صورت لحظه‌ای فعالیت شما را بررسی کنند.

مثلا می‌توانند بفهمند که چه موقع تلویزیون روشن است و حتی می‌توانند با بررسی توان موردنیاز برای هر صحنه،

متوجه شوندکه در حال تماشای چه برنامه‌ای در تلویزیون هستید. بر همین اساس، می‌توانند این اطلاعات را به شرکت­های تبلیغاتی بفروشند.

همچنین هکر‌ها می‌توانند با بررسی مصرف برق شما، خبردار شوند که چه زمانی اهالی خانه در منزل نیستند.

“فیر” می‌گوید خانه­‌ای که داراى دستگاه‌های متصل به اینترنت بیشتری مانند زنگ خطر و درب برقی است، در خطر بیشتری قرار دارد.

 

منبع: پلیس فتا

مطالب جدید